Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Som jeg kjenner til er det helt vanlig med fleksible slanger tilknyttet vanlig forsenket sluk på fly som ender opp i en plast-skroggjennomføring en eller annen plass i skutesida i akterskipet over vannlinja på litt nyere, fabrikksbygde båter som Princess, Fairline og sikkert mange andre.

 

Noen produsenter f.eks. Princess har et system der alle drainene går inn på en felles sentral drainboks montert inne i skroget over vannlinja med kun et stk. stort utløp til overbord. Dette for å slippe flere punkter med sorte striper langs skutesida som det ellers vil bli om alle drainene skal ha sine egne overbordutløp.

 

 

Chiefengineer

Chiefengineer

Som jeg kjenner til er det helt vanlig med fleksible rør tilknyttet vanlig forsenket sluk på fly som ender opp i en plast-skroggjennomføring en eller annen plass i skutesida i akterskipet over vannlinja på litt nyere, fabrikksbygde båter som Princess, Fairline og sikkert mange andre.

 

Noen produsenter f.eks. Princess har et system der alle drainene går inn på en felles sentral drainboks montert inne i skroget over vannlinja med kun et stk. stort utløp til overbord. Dette for å slippe flere punkter med sorte striper langs skutesida som det ellers vil bli om alle drainene skal ha sine egne overbordutløp.

 

 



×
×
  • Create New...