omhI Startet 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2019 (redigert) Hei Jeg har kjøpt meg ny (gammel) båt Beneteau 680 med 115 hk suzuki og holder på å gjøre meg kjent med den. Den har varme Walas 1800 montert med slange til tank i dørken. Brenselreturslange og sugeslangen ned til tanken er alt for lang og er "kveilet opp" noen runder. Har hørt at disse langene skal ha fall hele veien til tanken ? Stemmer det ? I så fall hvordan kapper jeg av slangene? Med kniv, saks eller må jeg "sage" av rørene? Noen som har gjort dette og vet ? Redigert 1.Mai.2019 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 Om sugeslangen (blank/hvit) er for lang har liten betydning. Returslangen (sort) derimot skal ha kortest mulig vei fra varmeren og ned til tanken. Og denne skal ikke ha vannlås eller svanehals, skal ha fall hele veien altså, og skal bare 1 cm gjennom tanklokket slik at den ikke står ned i parafin. Kuttes med skarp kniv, saks eller avbiter. Sørg for at slangen ikke blir sammenklemt i enden. Ser at du holder til i Ålesund, og da er du ikke langt unna om du trenger nærhjelp... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
omhI Svart 2.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Takk for hjelpen Wallas Service. Da kutter jeg returslangen og vet hvem jeg skal kontakte om det er noe :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.