Jump to content

Edit History

qwerty

qwerty

Da er det elektriske anlegget gått igjennom på vår "nye"-brukt- båt.

Monterte i dag BEP batterivelger og DVSR.

Er litt undrende vedrørende funksjon.

Jeg ønsker i utgangspunktet at; når startbatteri er fullladet, så skal DVSR koble inn slik at start og forbruksbatteri er koblet sammen og lades.

(Dette virker som forventet)

Når motor stoppes, ønsker jeg at startbatteriet blir "isolert", men har funnet ut at spenning må synke til 12,7 volt før DVSR kobler ut og isolerer batteriene.

Dette er vel litt lav spenning med tanke på at ønsket er ett "fult startbatteri". Skulle gjerne 

For å oppnå det jeg ønsker må jeg benytte tilkobling til "tenning" (merket med sirkel og ? på tegning).??

Har funnet mange poster om BEP og DVSR, men ikke blitt trygg på oppsette. 

Oppsett med DVSR.jpg

qwerty

qwerty

Da er det elektriske anlegget gått igjennom på vår "nye"-brukt- båt.

Monterte i dag BEP batterivelger og DVSR.

Er litt undrende vedrørende funksjon.

Jeg ønsker i utgangspunktet at; når startbatteri er fullladet, så skal DVSR koble inn slik at start og forbruksbatteri er koblet sammen og lades.

(Dette virker som forventet)

Når motor stoppes, ønsker jeg at startbatteriet blir "isolert", men har funnet ut at spenning må synke til 12,7 volt før DVSR kobler ut og isolerer batteriene.

Dette er vel litt lav spenning med tanke på at ønsket er ett "fult startbatteri". Skulle gjerne 

For å oppnå det jeg ønsker må jeg benytte tilkobling til "tenning" (merket med sirkel og ? på tegning).??

+

Har funnet mange poster om BEP og DVSR, men ikke blitt trygg på oppsette. 

Oppsett med DVSR.jpg

• Create New...