Knallipadden Startet 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2019 Når jeg starter min VP MD17 kommer det en alarm når jeg vrir om tenningen. Den er der helt til motoren har startet og jeg har gitt litt gass for å få turtall. Det går ikke bort på tomgang uten at jeg har gitt litt gass først. Den samme alarmen kommer når jeg drar i spaken for å stoppe motoren. Da går alarmen helt til jeg slår av tenningen. Jeg trodde i starten det var pga. lavt batteri, men etter å ha byttet batterier og ser at de er fulladet har jeg ikke brydd meg noe særlig. Båten lader også tilstrekkelig. Skal selge båten kanskje og vil gjerne ha en forklaring på hva alarmen er. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 Oljetrykksalarm vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 Oljetrykksalarm ja. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 1.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 (redigert) Oljetrykksmåleren virker ikke. Kan det ha en sammenheng? Grunn til bekymring eventuelt? Alarmen kommer bare når jeg vrir om tenningen før jeg har fått turtall på motoren og etter jeg har stoppet motoren. Redigert 1.Mai.2019 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 Nei., når du slår på tenningen har du null oljetrykk og da skal alarmen for lavt oljetrykk ule. Når motoren kommer igang, stiger oljetrykket og alarmen kutter. Ved stopp blir det motsatt til du tar ut nøkkelen og kutter strømmen til alarmen. Hadde du hatt en fungerende oljetrykkmålerer, ville du sett dette på instrumentet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.