Jump to content

Alarm ved oppstart eller stopp av VP MD17

Knallipadden

Recommended Posts

Når jeg starter min VP MD17 kommer det en alarm når jeg vrir om tenningen. Den er der helt til motoren har startet og jeg har gitt litt gass for å få turtall. Det går ikke bort på tomgang uten at jeg har gitt litt gass først. Den samme alarmen kommer når jeg drar i spaken for å stoppe motoren. Da går alarmen helt til jeg slår av tenningen. Jeg trodde i starten det var pga. lavt batteri, men etter å ha byttet batterier og ser at de er fulladet har jeg ikke brydd meg noe særlig. Båten lader også tilstrekkelig. Skal selge båten kanskje og vil gjerne ha en forklaring på hva alarmen er. 

Nei., når du slår på tenningen har du null oljetrykk og da skal alarmen for lavt oljetrykk ule. Når motoren kommer igang, stiger oljetrykket og alarmen kutter. Ved stopp blir det motsatt til du tar ut nøkkelen og kutter strømmen til alarmen. Hadde du hatt en fungerende oljetrykkmålerer, ville du sett dette på instrumentet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...