Kjettingkasse Startet 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2019 Hei. Har kjøpt en båt med Ford Saab 2704 ET. Manualen foreskriver en noe omfattende prosedyre hvis motoren har stått mer enn 4 uker. Er det fortsatt nødvendig eller er oljen man kjøper i dag såpass mye bedre enn den var for 40 år siden at det holder å dra motoren rundt på starteren i 30-40 sekunder før start for å dra rundt litt olje? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Hei.. Har selv en Ford 2704ET Sabre 212hk. Vel, jeg følger ikke denne prosedyren. Men jeg tar det veldig med ro. Ruser ikke motoren og går ikke over 1000-1200 før temperaturen viser 80 grader. Det gjør jeg aldri uansett da. Tar ett par rolige turer, for å se at alt er som det skal... Mvh, Roger Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Kjinner til oljelys slukker før eg lar den starte. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
GunR Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Gjorde som Sjeldenutpå, da jeg hadde 2728t. Bør holde i massevis. Skulle egentlig bare gjøre det når motoren hadde stått lenge, DVs i mange dager, men likte å se at oljetrykket var på plass før motoren startet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.