Jump to content

Edit History

Jannmar

Jannmar

Erikda skrev for 12 timer siden:

Ble vedheft og avrivingsprøve nevnt ?

Her ble jeg nysgjerrig.

Hvordan foregår en slik avrivningsprøve, og hvordan blir den vurdert? Er det slik at man tar flere avrivningsprøver, med forskjellige resiner (om det er det det heter) og så vurderer disse opp mot hverandre ? 

Hvor lang tid tar en slik prosess? Jeg ser for meg at det tar tid og koster flesk.

Til slutt: Om reparatøren vet at skuta er bygget i glassfiberarmert polyester, vet han ikke da også hvilke materialer han skal benytte for å reparere skaden, uten å gå veien om avrivningsprøver ?

Som sagt, jeg spør av nysgjerrighet, da dette er ting jeg lurer på etter å ha lest gjennom denne tråden.

Jannmar

Jannmar

Her ble jeg nysgjerrig.

Hvordan foregår en slik avrivningsprøve, og hvordan blir den vurdert? Er det slik at man tar flere avrivningsprøver, med forskjellige resiner og så vurderer disse opp mot hverandre ? 

Hvor lang tid tar en slik prosess? Jeg ser for meg at det tar tid og koster flesk.

Til slutt: Om reparatøren vet at skuta er bygget i glassfiberarmert polyester, vet han ikke da også hvilke materialer han skal benytte for å reparere skaden, uten å gå veien om avrivningsprøver ?

Som sagt, jeg spør av nysgjerrighet, da dette er ting jeg lurer på etter å ha lest gjennom denne tråden.

Jannmar

Jannmar

Her ble jeg nysgjerrig.

Hvordan foregår en slik avrivningsprøve, og hvordan blir den vurdert? Er det slik at man tar flere avrivningsprøver, med forskjellige resiner og så vurdere disse opp mot hverandre ? 

• Create New...