Pequod
Det ble en liten båttur i går, men jeg begynner å bli glemsk. Klarte jaggu meg å glemme fotobagen denne gangen også. veldig irriterende fordi jeg skal på konsert i kveld og hadde tenkt å ta noen bandbilder... jaja.
I helga blir jeg på samme sted. I går pakket jeg en ryggsekk med PC, et par nyinnkjøpte kart over den svenske skjærgården litt lenger sør enn jeg har vært før og et kart over de nordre deler av Danmark. Pluss litt klesskift, litt mat og sånt.
Været var ikke det aller beste og det blåste som vanlig litt mer enn Yr hevdet over Breiangen, men jeg ankom en nesten tom gjestehavn i Holmsbu litt før klokka 21 i går kveld. Dro rett fra jobben og ut til Sandvika og båten. Siden det er St. hans-helg blir det vel fylt opp her i løpet av i dagen og i morgen, regner jeg med. Så jeg dro hit litt i forkant for sikkerhets skyld.
Jeg har en meget fleksibel arbeidsgiver, så i dag sitter jeg og jobber fra båten her i Holmsbu! Er ferdig på jobb klokka 14, da skal jeg slappe av litt før jeg skal på konsert på Privaten med et band som jeg liker veldig godt, og som er venner av meg - lokale The Windmill. I sommer skal de spille på festivaler i både Tyskland (der jeg skal) og Storbritannia.
Lørdag kommer rederinnen som jeg skal feire St. Hans med, og søndag er det retur til sommerens hjemmehavn igjen. Mandag skal jeg våre på jobb fysisk klokka 6.00, så hvis jeg kommer sent avgårde søndag er det mulig jeg sover i båten natt til mandag også. Vi får se.
Men nå må jeg jobbe litt!