Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

enslagsgjest skrev for 9 timer siden:

Fest tauet i kryssholtet framme, og la det ligge langs dollbordet. Andre enden av tauet fester man i kryssholtet bak.

Da er tauet lett tilgjengelig og liten sjanse at det kommer til å løsne og havne i propellen.

Det er vell egentlig slik jeg har gjort det i gamlebåten, ikke helt innarbeidet viden nye ennå.

Jeg har tenkt å montere et kryssholt midt på båten på begge sider slik at jeg raskt kan feste en tamp i land når jeg legger til, og deretter fortøye forut og akter. Det er egentlig slik jeg gjør det nå også, men tampen på midten er festet akter.

Pequod

Pequod

enslagsgjest skrev for 8 timer siden:

Fest tauet i kryssholtet framme, og la det ligge langs dollbordet. Andre enden av tauet fester man i kryssholtet bak.

Da er tauet lett tilgjengelig og liten sjanse at det kommer til å løsne og havne i propellen.

Det er vell egentlig slik jeg har gjort det i gamlebåten, ikke helt innarbeidet viden nye ennå.

Jeg har tenkt å montere et kryssholt midt på båten på begge sider slik at jeg raskt kan feste en tamp i land NPR jeg legger til, og deretter fortøye forut og akter. Det er egentlig slik jeg gjør det nå også, men tampen på midten er festet akter.

• Create New...