Pequod
Joda, @Erikda, koser meg som vanlig om bord i båten. Rensket hyllene på Coop for 1,5 liters Pepsi-Max med ingefær (som de helt har sluttet å selge i Norge) og skal ta meg en ny tur i dag i tilfelle de har fylt opp igjen...
Tror jeg blir her i dag også, og kanskje tar en liten stopp på Koster på vei hjem i morgen. Hvis du er i Fredrikstad da, så er det bare å si ifra, så kan jeg ta en sveip innom!
Har forøvrig funnet ut at madrassen i akterlugaren på babord side er bedre enn madrassene både hjemme og hos rederinnen. Hvis jeg ligger litt for lenge får jeg gjerne litt vondt i ryggen, men i går lå jeg i over tolv timer uten å ha vondt i det hele tatt! Lå vel nesten like lenge natt til i dag, og ryggen er helt fin! Perfekt for en med et så godt sovehjerte som meg... Ikke rart at jeg har problemer med å stå tidlig opp når jeg er om bord!
På returen har jeg lyst til å stoppe noen steder jeg ikke har vært før, så vi får se hvordan det går. Skal også ta en telefon til hjemmehavna og forhøre meg om hvordan det går med vinterhavnplassene. Det ideelle ville jo vært å dra rett til hjemmehavna og legge meg til der. Men må i så fall uansett innom Lakseberget og plukke opp fortøyningene.
Regner litt sånn til og fra her i Strömstad i dag, så jeg prøver å få ryddet, vasket og støvsugd litt i båten mens jeg har anledning til det.
Tenkte jeg skulle se om jeg fant ut hvor sikringene til lensepumpa og ankervinsjegn er plassert, og kjøpe nye på SeaSea. Ingen av dem virker, så å lokalisere sikringene er vel første bud. Så trenger jeg vel en stålbørste eller noe slikt for å få bort irr, eller finnes det noe man bare smører på?
Forøvrig undrer jeg meg litt over at jeg i oktober fortsatt må betale såpass mye som 200 kroner pluss strøm for å ligge her. I andre havner, som Hunnebostrand og Smögen ligger jo prisene på 60-70 ktoner nå? Også i Fredrikstad var det full pris for å ligge på Værste. Til sammenligning var prisen i Mandal halvert allerede fra 15. august (i alle fall i fjor).
Takk for bildet, @leopard !