Pequod
Ble ikke noe av noe oppheising i dag og det er min skyld - jeg la meg for sent og sto for sent opp til å få tak i havnesjefen... Men i morgen skal jeg få gjort det!
Har tatt ut endel ting av båten som ikke behøver å ligge der i vinter, og etter å ha sjekket for vann både her og der tok jeg sjansen på en liten tur i den fine høstsola. Dro over til Lakseberget for å hente bryggefortøyningene og tilbake. Fin tur, uproblematisk. Ingen ulyder eller vibrasjoner som ikke har vært der før.
Farvel til Lakseberget for denne gang. Det har vært greit, men dyrt og upraktisk å ligge her. Og selv om jeg lå ganske langt ut,trenger nok båten en solid vask etter å ha ligget flere måneder ved en motorvei...
Så får vi se hva som skjer i morgen. Skal i alle fall få anvist en plass i vinterhavna. Jeg har funnet en plass som ville vært perfekt for meg, og håper jeg kan få den. Da kan jeg gå ned på fast brygge (bølgebryter) fra babord side og slipper å ligge i bås. Babord side er riktignok ikke den foretrukne siden, men det overlever jeg.
Det viktigste nå er uansett å få sett på hvor mye skade smellen gjorde på båten, og jeg skal ikke ta sjansen på å dra ut flere ganger med båten før den har blitt sett nøyere på.