Pequod
Båten er ennå ikke tatt opp for kontroll. Litt travelt i havna og jeg har også hatt det travelt, og å få dette til å klaffe med når jeg kan være på plass og når det passer båthavna er ikke alltid like lett.
Så jeg har tatt sjansen på å ta noen turer i nærområdet den siste uka og alt er fortsatt OK i båten, ingen ulyder, ingen vibrasjoner eller risting og ikke noe vann inn noen steder (bortsett fra oven - der har jeg et prosjekt med å få tettet i forkabinen i løpet av høsten).
Når det gjelder kartplotteren har jeg vel funnet ut, hvis jeg har forstått bruksanvisningen riktig, at jeg ikke får hentet ut dataene derfra ettersom jeg ikke hadde på opptaksfunksjonen og i tillegg slo strømmen av da jeg kom i havn uten å lagre noe.
Og siden jeg i befippelsen ikke tenkte på å notere posisjonen, så er jeg fortsatt noe usikker på akkurat hvor jeg gikk på grunn. Ved å sjekke kart og Google Earth/satelittkart, så mener jeg fremdeles at jeg befant meg et sted hvor det ikke var merket, men samtidig så begynner tvilen å melde seg, så jeg utelukker ikke at grunnstøtingen skyldes uoppmerksomhet fra min side. Det er nemlig merket (på kartet, ikke fysisk) et skjær på 0,1 like ved der jeg gikk på grunn. Selv mener jeg at jeg hadde passert det området og lå mer til styrbord for skjæret, men jo mer jeg grubler på det, jo mer blir jeg i tvil...
Slenger på et par bilder fra Steilene lørdag.