Jump to content

VP 290DP-E drev demontering

Dennis57

Recommended Posts

Hei, er det noen der ute som har demontert drevet på denne?

Jeg har demontert drevet og delt det slik at jeg sitter med topp-, mellom- og bunnseksjonen.

Når jeg skal demontere styrespindelen i hht verkstedsmanualen side 25, sitter den i 7 stein. Prøvde med M8 gjengestag med kopp 24 mm i topp og 34 mm i bunn, det rikket seg ikke (dro av gjengene).

Slik jeg forstår dette er styrespindelen også kjølevannskanal.

Jeg antar at det er korrosjon i toppen her og at dette er årsaken til at den sitter. Vet noen hvor mye dette tåler? har en 4 tonns jekk som jeg kan benytte.

Takknemlig for forslag!

Vedlegger bilder fra demontert drev.

Topp mellomstykke:

IMG_3725.jpg.42d8740199c1a827e80a7ca0975adda5.jpg

Sett fra motor:

IMG_3726.jpg.3b93a71b5e667c42390b0ccc084ce229.jpg

Bunn mellomstykke:IMG_3727.jpg.22a2d8d7bbfc65f38e154aa3a6029ae8.jpg

Hei.

Poster på eget innlegg.

Det var ikke mange forslag til løsning her, men jeg valgte å gå forsiktig fram og satte gaffelen i skruestikka slik at akslingen sto i lodd. Så brukte jeg rustløser på toppen(det dannet seg et lite magasin her) lot dette stå over natta. Morgenen etter fyllte jeg opp på nytt, utpå dagen laget jeg en ny 8 mm gjengestang med 24 mm kopp i topp og 34 mm kopp i bunn, spente denne opp maks, deretter slo jeg på toppmutteren med hammer og da løsnet dette, slo ut aksling, pusset bort eir i bøssinger og topp og bunn.

remonterte og alt som nytt igjen:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...