Dennis57 Startet 4.Mai.2019 Del på Facebook Startet 4.Mai.2019 Hei, er det noen der ute som har demontert drevet på denne? Jeg har demontert drevet og delt det slik at jeg sitter med topp-, mellom- og bunnseksjonen. Når jeg skal demontere styrespindelen i hht verkstedsmanualen side 25, sitter den i 7 stein. Prøvde med M8 gjengestag med kopp 24 mm i topp og 34 mm i bunn, det rikket seg ikke (dro av gjengene). Slik jeg forstår dette er styrespindelen også kjølevannskanal. Jeg antar at det er korrosjon i toppen her og at dette er årsaken til at den sitter. Vet noen hvor mye dette tåler? har en 4 tonns jekk som jeg kan benytte. Takknemlig for forslag! Vedlegger bilder fra demontert drev. Topp mellomstykke: Sett fra motor: Bunn mellomstykke: Sitér dette innlegget Link to post
Dennis57 Svart 7.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2019 Hei. Poster på eget innlegg. Det var ikke mange forslag til løsning her, men jeg valgte å gå forsiktig fram og satte gaffelen i skruestikka slik at akslingen sto i lodd. Så brukte jeg rustløser på toppen(det dannet seg et lite magasin her) lot dette stå over natta. Morgenen etter fyllte jeg opp på nytt, utpå dagen laget jeg en ny 8 mm gjengestang med 24 mm kopp i topp og 34 mm kopp i bunn, spente denne opp maks, deretter slo jeg på toppmutteren med hammer og da løsnet dette, slo ut aksling, pusset bort eir i bøssinger og topp og bunn. remonterte og alt som nytt igjen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.