Kallethekid Startet 4.Mai.2019 Del på Facebook Startet 4.Mai.2019 Så en båt idag som jeg fikk sansen for. Noen som vet hva slags båt dette er? Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 4.Mai.2019 Del på Facebook Svart 4.Mai.2019 Ser ut som en Guyline. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 (redigert) Guyline 125. https://www.sailguide.com/batfakta/guyline-125 Redigert 5.Mai.2019 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Guyline, det er sært det :-) I mine øyne på en positiv måte. Linjelekkert og også av og til "rart". Tipper det er elsk eller hat for mange disse båtene. Hver gang jeg ser en Guyline i virkeligheten fanger de blikket og jeg må si at jeg virkelig liker det jeg ser. Ligger to Guyline 33 på finn.no nå. Guyline 125 er da virkelig en pen sak må jeg si. Mulig jeg husker feil men mener det er en tråd her inne fra en som kjøpte en Guyline. Og det var vel ikke helt problemfritt om jeg ikke husker feil... Mener å huske at de også leverte med denne svenske riggen uten vant osv, heter det Djungstrøm... eller noe. Mast og seil som ett seilbrett uten bom så og si, bare at seilet ligger dobbelt så en får dobbelt areal på medvind/lens og så ruller en inn seilet rundt masta. Kjempegøy :-) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Det ser ut som en Guyline. Vi så på en for noen år siden, men trakk oss. Alle flatene var på skrå og det var ingen plasser å sette kaffekoppen. Ellers var det en kul båt. Seiler bra med tanke på alder. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Og en får Guyline 125 med senkekjøl: Om en liker den "looken" så var det vel i en periode på 80 tallet flere båter som hadde lignende design. Det svarte glasset rundt og null eller lite spring i skroget osv. Men Guyline bærer jo også med seg en del fra skjærgårdskryssere pluss en rekke "Guy" særheter. Et par andre som ligner en del: Kelt 39, også varianter med senkekjøl og en del sære løsninger: Twostar, godt dekket gjennom artikkelserien i Båtliv (eller var det ett annet blad?) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Teakdekk og balsakjerne kan nok fort være en utfordring... Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 5.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Takk for svar! Flott båt, med mye løsninger som var forut sin tid ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.