Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Den er grei, men denne oljen er nummeret etter morsmelk. Vi brukte ISO 15 og ISO 32 blant annet som sperrevæske på mer avanserte mekaniske pumpetetninger. Gummien var ofte nitril, neoprene etc. Så lenge det ikke var konflikt med pumpemediet eller temperaturen var ekstrem, OK. Tilsvarende gummityper er nok hva som er i dette anlegget. Noe annet er naturligvis å blande inn hydraulikkoljer beregnet på Citroen, bremsevæsker, ATF og så videre. Sleipner kjører så vidt jeg vet ISO 15 eller -32. Hva de andre to anbefaler vet jeg ikke. Jeg vet vel egentlig ikke hva Sleipner anbefaler heller. Men med den styringen jeg kjøpte fra Sleipner, fulgte det med en boks original Sleipner ISO 32. Vel og merke, det var original Sleipner olje. Rafinert i Fredrikstad.

 

Lagt til: Det er den samme Sleipner-oljen som kjører på min Robertson linjerhydraulikk nå. Planen er å bytte ut skvetten i beholderen til pumpen med oljen fra Biltema.

 

Jeg må igjen gjenta, det skader sjelden å lese bruksanvisningen. Og følge den om man er usikker.

Hulda

Hulda

Den er grei, men denne oljen er nummeret etter morsmelk. Vi brukte ISO 15 og ISO 32 blant annet som sperrevæske på mer avanserte mekaniske pumpetetninger. Gummien var ofte nitril, neoprene etc. Så lenge det ikke var konflikt med pumpemediet eller temperaturen var ekstrem, OK. Tilsvarende gummityper er nok hva som er i dette anlegget. Noe annet er naturligvis å blande inn hydraulikkoljer beregnet på Citroen, bremsevæsker, ATF og så videre. Sleipner kjører så vidt jeg vet ISO 15 eller -32. Hva de andre to anbefaler vet jeg ikke. Jeg vet vel egentlig ikke hva Sleipner anbefaler heller. Men med den styringen jeg kjøpte fra Sleipner, fulgte det med en boks original Sleipner ISO 32. Vel og merke, det var original Sleipner olje. Rafinert i Fredrikstad.

 

Lagt til: Det er den samme Sleipner-oljen som kjører på min Robertson linjerhydraulikk nå. Planen er å bytte ut skvetten i beholderen til pumpen med oljen fra Biltema.

Hulda

Hulda

Den er grei, men denne oljen er nummeret etter morsmelk. Vi brukte ISO 15 og ISO 32 blant annet som sperrevæske på mer avanserte mekaniske pumpetetninger. Gummien var ofte nitril, neoprene etc. Så lenge det ikke var konflikt med pumpemediet eller temperaturen var ekstrem, OK. Tilsvarende gummityper er nok hva som er i dette anlegget. Noe annet er naturligvis å blande inn hydraulikkoljer beregnet på Citroen, bremsevæsker, ATF og så videre. Sleipner kjører så vidt jeg vet ISO 15 eller -32. Hva de andre to anbefaler vet jeg ikke. Jeg vet vel egentlig ikke hva Sleipner anbefaler heller. Men med den styringen jeg kjøpte fra Sleipner, fulgte det med en boks original Sleipner ISO 32. Vel og merke, det var original Sleipner olje. Rafinert i Fredrikstad.



×
×
  • Create New...