VP44 Startet 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2019 Skal lufte kad 44. Det er ikke noe diesel i i grov filteret. Bør man fylle det opp slik at de blir mindre å lufte ut? Noe god tips for effektiv lufting? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 (redigert) Beste tips er å lese instruksjonsboken. Mener at denne ligger i dokumentarkivet her på forumet om du ikke har den fra før. Om du har et dieselfilter som det er mulig å fylle opp er dette alltid en fordel, blir mindre pumping av diesel da. NB: Må være helt ren den dieselen du fyller i filteret. Redigert 5.Mai.2019 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mawilu Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Fyll grovfilter helt fullt løsne lufteskrue på finfilter på motoren pump med manuell pumpe som er er under dieselpumpa til alle luftbobler er ute av finfiltreret stram skruer på filtrer Start motor det går som regel lett. Hvis den ikke starter må du også lufte trykkrørene på dysene. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Latmannsversjonen av lufting er det uheldig for motoren? Dvs skifte filter, starte motor og når den begynner å hoste, skru opp lufteskruen til motoren går rent igjen også skru igjen lufteskruen. Gjorde dette alltid på mine tidligere volvo ( md22 og tamd41p). Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Det fungerer i de fleste tilfeller ok. Tråstarter spurte etter rett prosedyre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.