KNP Startet 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2019 Hei under kjøring mister eg plutselig motorkraft på den eine motoren Yanmar 6LP-STE, det kommer og mykje røyk fra motoren.. Etter litt undersøkelser finner eg ut at turboen på denne motoren ikkje er som den skal, eg klarer såvidt å snurre den rundt med fingrene.. så, det eg lurer på, kan det ver andre muligheter utenom å kjøpe ny turbo? Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Jeg fikk byttet min turbo med en ny-overhalt av http://maritronic.no/ i Kristiansand. De tok den gamle i "innbytte".. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Andor Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 (redigert) sjekk eksoskbendene dine for tæring og lekkasjer, det er som regel der det begynner med lekkasjer av saltvann inn i sneglehuset eksos side, dette kan også skje hvis motorene er blitt kjørt veldig mye på lav fart, da soter og kokser dem igjen, men helst så er det lekkasjer gjennom eksosbend som gjør at turboene setter seg, så sjekk bend og eventuelt bytt på begge motorer så slipper du mere havarier av turboer Redigert 6.Mai.2019 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KNP Svart 6.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Takker for svar.. har sett grundig over eksosbendet og finner ingen tegn på lekkasjer der.. har og fått sett over turbo fra begge sider og funne ut at turbinhjulet på eksos siden er veldig skadet, så her må det ny turbo Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 greit å finne ut hva som har gjort skaden på turbinen, om det er vann som har slått tilbake inn gjennom eksosbend eller hva annet det kan ha vært som har gjort skaden, det skal veldig mye til for å skade turbinen på eksos siden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.