Botolaconny Startet 6.Mai.2019 Del på Facebook Startet 6.Mai.2019 Så jeg er ute etter en liten gummibåt/rib uten styrekonsoll som en leke båt også kom jeg over en 10 fot's rib med 8hk også lurer på om 8hk er nok eller er det nødvendig med 9,9hk? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Mai.2019 Del på Facebook Svart 6.Mai.2019 Vil absolutt tro du kommer opp i plan, men du får gjerne ikke den helt store farten å snakke om. Hadde en 8hk på min 9-fots rib (uten styrekonsoll), der klarte jeg 17-18 knop. Med 9,9 gjør samme riben 22-23 knop, og snuser på 27 med 15hk. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 6.Mai.2019 Del på Facebook Svart 6.Mai.2019 Eg har 9,9 4t på min 310cm gummibåt. Dette går greit nok, men mangler litt guff om me skal ver tre stk pluss litt ting. Må da kjøre 95% pådrag for at den skal gå fint. Skal oppgradere til 15 eller 20hk snart. Grunnen til at eg valgte 9,9 var at den var lett å bære pga vekt. Men no har eg daviter på seilbåten, så vekt er ingen hindring lenger. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.