Jump to content

Yamaha 2001 CDI og varsellys/lyd

Ole M.P.

Recommended Posts

Hei

Jeg har nylig kjøpt en lite brukt Yamaha F50AET påhengs fra 2001. Når jeg vrir nøkkelen første hakk hadde jeg forventet at oljetrykk og temperatur-lysene hadde lyst, for så å slukke når motoren ble startet. 

Mine lys er helt døde. 

Jeg har sjekket ledningene som går ut av motor å lagt begge de grønne ledningene til jord (med tenning på første hakk, uten at motor sviver), å da lyser lampene. Da er alt i orden fra pluggen i motorrommet å frem til varslingslampene. 

Jeg har så kortsluttet temp-føleren uten at det verken lyser opp eller piper i kontrollboksen, å forsøkt å legge oiljetrykl-bryteren til gods, inkl å ta av ledningen helt, men ingen lys/lyd da heller. 

Begge ledningene fra disse følerne går inn i cdi boksen. 

Noen som har opplevd liknende problemer? Virker på meg som om cdi-boksen er problemet, mtp at varsellampene verken lyser FØR motor startes, ei heller om de blir forbikoblet som om motor var for varm eller har for lite oljetrykk.. 

Motor starter forøvet fint å ingen andre problemer.. 

Noen som har ideer/tanker om dette? 

Mvh Ole Marius Petterson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...