BEI Startet 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2019 Hei. Blandt aller dere båt og motorkyndige her inne. Er det noen som kan fortelle meg hvilken nr det skal være støpt inn i blokka på en 2704ET? Har vært så "heldig" at jeg har klart å kjøre min oljetom og som følge av det skjert motor. Har kommet over en blokk som har støpt inn 703F 6015 BA Er dette en blokk jeg kan bruke? Hvis ikke, kan noen fortelle meg hvilken motor den evt er til? Min motor står fortsatt i båten, og jeg har prøvd å stå på hue nedi motorrom med llykt og speil. Men karer ike å få lest av nr bortsett fra noen bokstaver som står foran blokknr og at mitt nr også starter med 703F. Har også googlet en del, men blir ikke så mye klokere. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Ford 2704". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Enkleste måten å lese motornummer på blokka er mobilen tar supre bilder på trange steder. Jeg bruker selfistang å bare tar endel bilder mye enklere enn å stå på hodet med speil. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Har du kome noko lenger? I tilfelle så er det nr du har rektig ifølge mine motorar som også er 2704 ET. nr står rett framfor startmotoren på blokka med fordmerket etter. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
BEI Svart 9.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Hei M/B Nordheim. Tusen takk for nyttig info. Da ser det ut som jeg har funnet riktig blokk. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Det har du, her er bilde av plata som står på toppdekselet på samme motor. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
BEI Svart 9.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Det er 150HK den du har? Min er 180HK men kanskje lik blokk uansett. Begge er med turbo, men min har intercooler i tillegg. Men regner jo med blokka er lik på disse. Evt den som heter turbo pluss på over 200HK som kanskje har en annen blokk med mer smøre og kjølekanaler? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Nei den er 180 hk, om du har intercooler så er det 180 hk. Uten intercooler er den 150 hk. Den som er 212 hk har ei anna blokk med kanalar til underspyling av stempeltoppane. (olje) Det som kan variere er om blokka har Cromeforingar eller ikkje, KD Trading har god peiling på dette. har den Cromeforingar er det anna toppakning. Dette er bare ut av hovudet så det er sagt, det er fleire på forumet som har desse motorane og som har overhalt dei så kunnskapen her inne finnes. Eg har ikkje komme så langt i prosjektet mitt at eg har fått tatt dei opp enno, noko eg skal etterkvart. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.