Jump to content

BMW D 636, hvor kan jeg finde termostat?

Hirsch

Recommended Posts

Det er et firkantet deksel like under varmeveksler på babord side (sett forfra), dette fjernes med 6 umbrako bolter. Under der ligger begge termostatene. Lurt å drenere ut kjøleveske før dette dekselet fjernes, ellers fosser det ut herfra. Forsegle deksel med pakningsmasse når det monteres igjen. Termostatene tror jeg er bare å dra ut fbmw.JPG.f1392f0b31d10d7d98741c3288e8cdc3.JPGor hånd etter dekselet er fjernet.

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Har en komplett varmeveksler liggende, testet hos Oslo Radiatorservice, var ok, fikk med nytt radiatorlokk.

Da jeg først hadde den ut ville jeg skifte termostatene,  kontaktet Solberg motor for å kjøpe to nye. Men det gikk ikke,

han spurte om jeg hadde testet dem på kokeplate med kjele og termometer, ja og de virket som de skulle.  Da fikk jeg ikke kjøpe,

de få han hadde igjen skulle "gå" til de som trenkte nye, for de var ikke å få tak i mer påsto han.

Var også i kontakt med han som overtok agenturet etter Solberg, på Revetal i Vestfold, ingen hjelp der.

Det var også en i Skien/Porsgrunn  som renoverte Bmw båtmotore, husker ikke navnet, han hadde et stort delelager.

De som har bruk for komplett varmevksler får den, mot henting.

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...