Jump to content

Edit History

mwftw

mwftw

Når det gjelder ditt spørsmål fra begynnelsen er det interessant da jeg føler vi har ganske like behov og ønsker i en ny båt. 

Jeg hadde en båt med eldre motor, og var lei av uforutsigbarheten dette medførte. Jeg startet derfor i fjor høst på tanken på en landstedsbåt i stedet for bowrider/daycruiser, fordi du ofte får kurante priset båter med relativt nyere datostempling. Men samtidig ønsket jeg full vindskjerming for alle ombord, og mulighet for kalesje og et tørt interiør. 

Etter en del timer på Finn.no var konklusjonen at det kom til å bli en Bella 512/500 Excel eller Morgan 5250, alternativt Yamarin 53BR dersom sjansen bø seg. Helt passe til 2-4 personer, ofte greit med motorkraft til å forflytte seg, og båter du vet er populære i markedet. 

Endte for et par uker siden opp med en Morgan 5250 med Suzuki 90hk, og veldig fornøyd hittil. God plass, utseendemessig pen båt og fine kjøreegenskaper. Romslig plass til det meste du trenger, alt fra dregg til redningsvester. 

Dersom jeg ikke bommer helt på historikken tok Bella over produksjonen til noen av Morgans modeller, så ser i hvert fall at 2010 modeller av Bella 500 er ganske identiske på design som Morgan 5250. 

De fremstår uansett ganske like, og vil si at begge disse er gode alternativer. Registrerer at det er vesentlig flere Bella ute på Finn.no, så er nok lettere å få tak i. 

mwftw

mwftw

Når det gjelder ditt spørsmål fra begynnelsen er det interessant da jeg føler vi har ganske like behov og ønsker i en ny båt. 

Jeg hadde en båt med eldre motor, og var lei av uforutsigbarheten dette medførte. Jeg startet derfor i fjor høst på tanken på en landstedsbåt i stedet for bowrider/daycruiser, fordi du ofte får kurante priset båter med relativt nyere datostempling. Men samtidig ønsket jeg full vindskjerming for alle ombord, og mulighet for kalesje og et tørt interiør. 

Etter en del timer på Finn.no var konklusjonen at det kom til å bli en Bella 512 Excel eller Morgan 5250, alternativt Yamarin 53BR dersom sjansen bø seg. Helt passe til 2-4 personer, ofte greit med motorkraft til å forflytte seg, og båter du vet er populære i markedet. 

Endte for et par uker siden opp med en Morgan 5250 med Suzuki 90hk, og veldig fornøyd hittil. God plass, utseendemessig pen båt og fine kjøreegenskaper. Romslig plass til det meste du trenger, alt fra dregg til redningsvester. 

Dersom jeg ikke bommer helt på historikken tok Bella over produksjonen til noen av Morgans modeller, så ser i hvert fall at 2010 modeller av Bella er ganske identiske på design som Morgan 5250. 

De fremstår uansett ganske like, og vil si at begge disse er gode alternativer. Registrerer at det er vesentlig flere Bella ute på Finn.no, så er nok lettere å få tak i. 

• Create New...