Jump to content

Edit History

olgaman

olgaman

Det medfølger endel kjekt utstyr i Topline pakken som C65 selges med som «standard». Dette forsvarer ca 100 av de 160’ ekstra som båten koster mer enn C61. Utstyr jeg vurderte selv da jeg så på C61 var kjøleskuff, vannskistang, dusj ferskvann, akterkalesje er jo et must (er faktisk ekstrautstyr på C61!). C65 kommer med alt dette og i tillegg; toalett (overraskende ok!! Mye brukt allerede?), Zipwake gyro stabilisering (meeget fint system!), nitrox putene, etc. Utover dette så kom båten vår med plotter/ekkolodd, fortøyningspakke (fendre, dregg og masse tau), to separate batterier med crossover mulighet (fint å kunne skille mellom start og forbruksstrøm i disse telefonlade-tider), og batterilader for kobling til landstrøm. 200hk APX maskinen har i tillegg elektronisk gir/gass som er fint, men dette får du jo uavhengig av båt. 

olgaman

olgaman

Det medfølger endel kjekt utstyr i Topline pakken som C65 selges med som «standard». Dette forsvarer ca 100 av de 160’ ekstra som båten koster mer enn C61. Utstyr jeg vurderte selv da jeg så på C61 var kjøleskuff, vannskistang, dusj ferskvann, akterkalesje er jo et must (er faktisk ekstrautstyr på C61!). C65 kommer med alt dette og i tillegg; toalett (overraskende ok!! Mye brukt allerede?), Zipwake gyro stabilisering (meeget fint system!), nitrox putene, etc. Utover dette så kom båten vår med plotter/ekkolodd, fortøyningspakke (fendre, dregg og masse tau), to separate batterier med crossover mulighet (fint å kunne skille mellom start og forbruksstrøm i disse telefonlade-tider, og batterilader for kobling til landstrøm. 200hk APX maskinen har i tillegg elektronisk gir/gass som er fint, men dette får du jo uavhengig av båt. 

olgaman

olgaman

Det medfølger endel kjekt utstyr i Topline pakken som C65 selges med som «standard». Dette forsvarer ca 100 av de 160’ ekstra som båten koster mer enn C61. Utstyr jeg vurderte selv da jeg så på C61 var kjøleskuff, vannskistang, dusj ferskvann, akterkalesje er jo et must (er faktisk ekstrautstyr på C61!), plotter/ekkolodd. C65 kommer med alt dette og i tillegg; toalett (overraskende ok!! Mye brukt allerede?), Zipwake gyro stabilisering (meeget fint system!), nitrox putene, etc. Utover dette så kom båten med fortøyningspakke (fendre, dregg og masse tau), to separate batterier med crossover mulighet (fint å kunne skille mellom start og forbruksstrøm i disse telefonlade-tider, og batterilader for kobling til landstrøm. 200hk APX maskinen har i tillegg elektronisk gir/gass som er fint, men dette får du jo uavhengig av båt. 

olgaman

olgaman

Nei fikk dessverre ikke testet noen av de på sjøen, pga ingen demobåter eller brukte tilsalgs i omegn, så ble kjøp på gefühlen? Men angrer som sagt ikke på det idag, har på følelsen (som alle andre som har testet de, samt forhandlere og Askeladden sentralt) at C65 gir mye mer båt mtp bredde, lengde, plassfølelse, utstyrsnivå ikke minst, men også sjøegenskaper. Er jo endel tyngre (1400 vs 980 kg uten motor). Så med min 200hk (241kg), litt fuel (Max 230L) og vann (40L), meg selv og noen passasjerer så nærmer vi oss fort 2 tonn. Så den virker dryg, god og trygg i sjøen. Og tilslutt, helt objektivt selvsagt?, det peneste skroget (både C61 og 65) på sjøen i 20-21 fots klassen ?

• Create New...