Jump to content

Edit History

mateco

mateco

seilfred skrev for 11 timer siden:

D02F442A-CE4B-4E08-8D30-8DBF51F6D8A6.jpeg.3de6604fd47a809f0b12eef4d6c58345.jpegHar vært i Danmark og hentet deler og alt mulig... 

skulle bare skru på toppen, og tror du ikke f@€~n at den ene  toppbolten knakk! (Og ja, jeg brugte riktig moment..)

Klarte heldigvis å lirke den ut av blokka, men nå står jeg her igjen... 

dette er vel ikke noe en kan kjøpe i butikk noe sted?? Må bestilles? 

Det er en M12 120mm 

Er du sikker på at dette er M12 ?

Med det blotte øyet så synes gjengestigningen å være for stor. Tipper dette er tommegjenger.

Bruk et gjengelære eller en kjent bolt som du vet er M12 og legg over disse gjengen for å se om de korresponderer. 

Toppbolter er "strekkbolter" og motorprodusenter anbefaler lengdemåling og ofte skifte når topp demonteres fordi de strekkes over gjentagende monteringer.

Husk også at riktig moment på tildragning forutsetter ny toppakning !

mateco

mateco

seilfred skrev for 10 timer siden:

D02F442A-CE4B-4E08-8D30-8DBF51F6D8A6.jpeg.3de6604fd47a809f0b12eef4d6c58345.jpegHar vært i Danmark og hentet deler og alt mulig... 

skulle bare skru på toppen, og tror du ikke f@€~n at den ene  toppbolten knakk! (Og ja, jeg brugte riktig moment..)

Klarte heldigvis å lirke den ut av blokka, men nå står jeg her igjen... 

dette er vel ikke noe en kan kjøpe i butikk noe sted?? Må bestilles? 

Det er en M12 120mm 

Er du sikker på at dette er M12 ?

Med det blotte øyet så synes gjengestigningen å være for stor. Tipper dette er tommegjenger.

Bruk en kjent bolt som du vet er M12 og legg over disse gjengen for å se om de korresponderer. 

Toppbolter er "strekkbolter" og motorprodusenter anbefaler lengdemåling og ofte skifte når topp demonteres fordi de strekkes over gjentagende monteringer.

Husk også at riktig moment på tildragning forutsetter ny toppakning !

• Create New...