Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

 

Hulda skrev for 10 timer siden:

Ja og nei. Leppen skal vende mot produktet du ønsker å tette mot. Den bakerste skal vende mot sjøvannet, feil. Neste mot smøring, ok. Neste også mot smøring, ? Og husk på: Når du presser fett inn, så må luften slippe ut. Ellers presses zimmeringene pokkerivold. Tenker det er grunnen til at det er spesifisert SAE 90. Da kan man ta en liten 'oljepumpekanne', med EP 90, fylle kaviteten godt halvfull. Merk halvfull. Skru på lokket langsomt, for å unngå trykkbygging. EP 90 inneholder antikorrosiver og smører selv om det er litt vann.

 

:thumbsup:

Olje eller EP2 fett valgstskval.

her er en side med mye info. om Scampi,   http://nya.scampiforbundet.se/

 

Jeg hadde puttet litt EP2 fett inn i pakkboksen mellom "  oljezimmeringene "  før montering og siden 1/4 tørn.

Talgboksen strammes opp den dagen det lekker vann inn.

Rett opp motor/kupling før du trer på gummislangen hylserør/ pakkboks, 

så du ser at akslingen ligger i senter i  hylserøret.

107717055_Pakkboksdobbel1.gif.6ced7360221057a2a35d3df64fac22d4.gif

Roger jo

Roger jo

 

Hulda skrev for 10 timer siden:

Ja og nei. Leppen skal vende mot produktet du ønsker å tette mot. Den bakerste skal vende mot sjøvannet, feil. Neste mot smøring, ok. Neste også mot smøring, ? Og husk på: Når du presser fett inn, så må luften slippe ut. Ellers presses zimmeringene pokkerivold. Tenker det er grunnen til at det er spesifisert SAE 90. Da kan man ta en liten 'oljepumpekanne', med EP 90, fylle kaviteten godt halvfull. Merk halvfull. Skru på lokket langsomt, for å unngå trykkbygging. EP 90 inneholder antikorrosiver og smører selv om det er litt vann.

 

:thumbsup:

Olje eller EP2 fett valgstskval.

Jeg hadde puttet litt EP2 fett inn i pakkboksen mellom "  oljezimmeringene "  før montering og siden 1/4 tørn.

Talgboksen strammes opp den dagen det lekker vann inn.

Rett opp motor/kupling før du trer på gummislangen hylserør/ pakkboks, 

så du ser at akslingen ligger i senter i  hylserøret.

107717055_Pakkboksdobbel1.gif.6ced7360221057a2a35d3df64fac22d4.gif

Roger jo

Roger jo

107717055_Pakkboksdobbel1.gif.6ced7360221057a2a35d3df64fac22d4.gif

Hulda skrev for 10 timer siden:

Ja og nei. Leppen skal vende mot produktet du ønsker å tette mot. Den bakerste skal vende mot sjøvannet, feil. Neste mot smøring, ok. Neste også mot smøring, ? Og husk på: Når du presser fett inn, så må luften slippe ut. Ellers presses zimmeringene pokkerivold. Tenker det er grunnen til at det er spesifisert SAE 90. Da kan man ta en liten 'oljepumpekanne', med EP 90, fylle kaviteten godt halvfull. Merk halvfull. Skru på lokket langsomt, for å unngå trykkbygging. EP 90 inneholder antikorrosiver og smører selv om det er litt vann.

 

:thumbsup:

Olje eller EP2 fett valgstskval.

Jeg hadde puttet litt EP2 fett inn i pakkboksen mellom "  oljezimmeringene "  før montering og siden 1/4 tørn.

Talgboksen strammes opp den dagen det lekker vann inn.

Rett opp motor/kupling før du trer på gummislangen hylserør/ pakkboks, 

så du ser at akslingen ligger i senter i  hylserøret.

Roger jo

Roger jo

Hulda skrev for 9 timer siden:

Ja og nei. Leppen skal vende mot produktet du ønsker å tette mot. Den bakerste skal vende mot sjøvannet, feil. Neste mot smøring, ok. Neste også mot smøring, ? Og husk på: Når du presser fett inn, så må luften slippe ut. Ellers presses zimmeringene pokkerivold. Tenker det er grunnen til at det er spesifisert SAE 90. Da kan man ta en liten 'oljepumpekanne', med EP 90, fylle kaviteten godt halvfull. Merk halvfull. Skru på lokket langsomt, for å unngå trykkbygging. EP 90 inneholder antikorrosiver og smører selv om det er litt vann.

 

:thumbsup:

Olje eller EP2 fett valgstskval.

Jeg hadde puttet litt EP2 fett inn i pakkboksen mellom "  oljezimmeringene "  før montering og siden 1/4 tørn.

Talgboksen strammes opp den dagen det lekker vann inn.

Rett opp motor/kupling før du trer på gummislangen hylserør/ pakkboks, 

så du ser at akslingen ligger i senter i  hylserøret.



×
×
  • Create New...