Hedwig Startet 11.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2019 Grovdieselfilteret på vår Volvo D2-55 sitter helt h*** godt. Alt er skrudd løs, men vi får ikke filteret ut. Noen som har tips på hvordan det kan ordnes? Helst uten å slå skrutrekkere gjennom det - vi har ikke rom til å få ordentlig tak uansett. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 11.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Har du prøvd med kjede avtager Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 11.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 (redigert) Grovdieselfilter er vel ikke en del av motoren. På min båt Dufour 40 sitter det filter med glasskopp nederst. Dette løsnes med en skrue på toppen. Av og til sitter filter og glasskopp fast selv etter at skruen er løsnet. Et lite dunk på glasskoppen så løsner de. Pleier alltid å ha litt diesel på gummipakningene før jeg monterer nye filtre. På bildet under ser du det filteret jeg har. Setter en avkuttet 4 liter kanne under, denne samler opp diesel. Mulig du har et annet filter. Legg ut et bilde så får du sikkert bedre tips. Redigert 11.Mai.2019 av Lett match (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Kjederørtang gjorde susen hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.