Jump to content

Hensikt med trimflaps på min Rana 73-modell?

05aasterj

Recommended Posts

Hei, jeg har nylig blitt eier av en 73-modell Rana, hvor trimflapsene må byttes da de er ødelagt/korrodert. Jeg har lest litt om bruk og nytte av dette og forstår meninga med disse, men er det virkelig behov på denne båten? Dette er et skrog med kjøl og form som aldr vil få i plan har jeg blitt fortalt. Jeg har nå en 85-modell Yamaha 30 HK to-takter av påhengsmotor.

Det var dette med stabilitet da, det er jo viktig....

Tenkte å montere ei badestige bak her, men det går jo ikke med disse flapsene i veien. 

Så jeg vurderer å ikke montere nye flaps. Hva mener dere?

Mvh. Terje Aaseby

IMG_20190505_153112.jpg

IMG_20190512_094736.jpg

IMG_20190512_094603.jpg

en båt kan godt plane fint selv om den har kjøl  - om ikke kjølen er for voldsom,  Disse båtene var godkjent for opptil 55/60hk, og de i min gamle rana-plast brosjyre plana iallefall helt fint 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...