05aasterj Startet 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2019 Hei, jeg har nylig blitt eier av en 73-modell Rana, hvor trimflapsene må byttes da de er ødelagt/korrodert. Jeg har lest litt om bruk og nytte av dette og forstår meninga med disse, men er det virkelig behov på denne båten? Dette er et skrog med kjøl og form som aldr vil få i plan har jeg blitt fortalt. Jeg har nå en 85-modell Yamaha 30 HK to-takter av påhengsmotor. Det var dette med stabilitet da, det er jo viktig.... Tenkte å montere ei badestige bak her, men det går jo ikke med disse flapsene i veien. Så jeg vurderer å ikke montere nye flaps. Hva mener dere? Mvh. Terje Aaseby Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Smart tabs bør kunne funke her. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 en båt kan godt plane fint selv om den har kjøl - om ikke kjølen er for voldsom, Disse båtene var godkjent for opptil 55/60hk, og de i min gamle rana-plast brosjyre plana iallefall helt fint Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Selco Racing Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 (redigert) 05aasterj skrev for 22 timer siden: trimflapsene må byttes da de er ødelagt/korrodert. men er det virkelig behov på denne båten? Prøv båten først. Trimflaps hjelper, men det koster. Prioriter først en glatt skrogbunn, riktig propell uten skader, riktig vektfordeling. Redigert 13.Mai.2019 av dieselfaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Har hatt 530 både med og uten trimplan. Er det trim på motoren har trimplanene ingen misjon på denne båten. Bare ekstra vekt og leamik. Sitér dette innlegget Link to post
krepsen1972 Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Jeg hadde skrudd av flaps og ikke brydd meg mer om det, har trimflaps selv på en i ibiza 24 og bruker dem veldig sjeldent, kun visst båten går litt skjevt pga vindt eller last? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.