Erik
Start batteri er koblet til start motor og bare det. Har ikke bryter.
Forbruksbank driver resten, har bryter, men pleier å står på (pga lensepumpa med nivåbryter)
Felles minus.
skal mao ikke være mulig å tære på startbattereit med forbruk (trodde jeg). Opsettet har vært sånn kanske 4-5 år?
Dynamo er koblet via en sterling pro splitter r, som gir startbatteriet det det skal ha, før den lader resten. Denne tenner ikke før motoren starter, men mulig den trekker litt i kontrollstrøm uten at diodene lyser?
Solcelle lader forbruks bank direkte.alltid koblet til.
Batterilader med flere uttak lader hver bank fra landstrøm, men har ikke vært på siden jeg fikk solceller. Denne stod for 2 av de 7 mA i tap så det ut for.
Har og battmeter med en port, det står på forbruks siden.
Så startbatteriet mister de siste 5 mA i selve startkretsen, men muligens det går noe til prospliltteren da?
Hvis 5mA er 'innafor' og akseptabelt så gjør jeg ikke mer med det. Grunnen til bekymring og at jeg startet måling og feilsøk var at det kollapset ett batteri til 1700,- over natta (virket fint Fredag, dødt ved hjemreise søndag.) Det er det jeg ønsker å unngå å gjenta med det nye.
I tillegg til prisen er det jo litt praktisk å kunne starte motoren uten å demontere startpakken også..