Jump to content

Edit History

Erik

Erik

Start batteri er koblet til start motor og bare det. Har ikke bryter.

Forbruksbank driver resten, har bryter, men pleier å står på (pga lensepumpa med nivåbryter)

Felles minus.

skal mao ikke være mulig å tære på startbattereit med forbruk (trodde jeg). Opsettet har vært sånn kanske 4-5 år?

 

Dynamo er koblet via en sterling pro splitter r, som gir startbatteriet det det skal ha, før den lader resten. Denne tenner ikke før motoren starter, men mulig den trekker litt i kontrollstrøm uten at diodene lyser?

 

Solcelle lader forbruks bank direkte.alltid koblet til.

 

Batterilader med flere uttak lader hver bank fra landstrøm, men har ikke vært på siden jeg fikk solceller. Denne stod for 2 av de 7 mA i tap så det ut for.

 

Har og battmeter med en port, det står på forbruks siden.

 

Så startbatteriet mister de siste 5 mA i selve startkretsen, men muligens det går noe til prospliltteren da?

 

Hvis 5mA er 'innafor' og akseptabelt så gjør jeg ikke mer med det. Grunnen til bekymring og at jeg startet måling og feilsøk var at det kollapset ett batteri til 1700,- over natta (virket fint Fredag, dødt ved hjemreise søndag.) Det er det jeg ønsker å unngå å gjenta med det nye.

I tillegg til prisen er det jo litt praktisk å kunne starte motoren uten å demontere startpakken også.. :pray:

Erik

Erik

Start batteri er koblet til start motor og bare det. Har ikke bryter.

Forbruksbank driver resten, har bryter, men pleier å står på (pga lensepumpa med nivåbryter)

Felles minus.

skal mao ikke være mulig å tære på startbattereit med forbruk (trodde jeg). Opsettet har vært sånn kanske 4-5 år?

 

Dynamo er koblet via en sterling pro splitter r, som gir startbatteriet det det skal ha, før den lader resten. Denne tenner ikke før motoren starter, men mulig den trekker litt i kontrollstrøm uten at diodene lyser?

 

Solcelle lader forbruks bank direkte.alltid koblet til.

 

Batterilader med flere uttak lader hver bank fra landstrøm, men har ikke vært på siden jeg fikk solceller. Denne stod for 2 av de 7 mA i tap så det ut for.

 

Har og battmeter med en port, det står på forbruks siden.

 

Så startbatteriet mister de siste 5 mA i selve startkretsen, men muligens det går noe til prospliltteren da?

 

Hvis 5mA er 'innafor' og akseptabelt så gjør jeg ikke mer med det. Grunnen til bekymring og at jeg startet måling og feilsøk var at det kollapset ett batteri til 1700,- over natta (virket fint Fredag, dødt ved hjemreise søndag.)

I tillegg til prisen er det jo litt praktisk å kunne starte motoren uten å demontere startpakken også.. :pray:

Erik

Erik

Start batteri er koblet til start motor og bare det. Har ikke bryter.

Forbruksbank driver resten, har bryter, men pleier å står på (pga lensepumpa med nivåbryter)

Felles minus.

skal mao ikke være mulig å tære på startbatteret med forbruk (trodde jeg)

 

Dynamo er koblet via en sterling pro splitter r, som gir startbateri det det skal ha, før den lader resten.

 

Solcelle lader forbruk direkte.

 

Batterilader med flere uttak lader hver bank fra landstrøm, men har ikke vært på siden jeg fikk solceller. Denne stod for 2 av de 7 mA så det ut for.

 

Så startbatteriet mistet de siste 5 mA i selve startkretsen, men muligens det går noe til prospliltteren da?

 

Hvis 5mA er 'innafor' og akseptabelt så gjør jeg ikke mer med det. Grunnen til bekymring og at je startet måling og feilsøk var at det kollapset ett batteri til 1700,- over natta (virket fint Fredag, dødtvved hjemreise søndag.

I tillegg til prisen er det jo litt praktisk å kunne starte motoeren uten å demontere startpakken også.. :pray:



×
×
  • Create New...