Jump to content

Edit History

Jonette

Jonette

Erik skrev for 5 timer siden:

Da konkluderer jeg med at om jeg kobler til mitt nye 70AH batteri i dag så vil det kunne stå tilkoblet i månedsvis uten lading uten at det er ett problem (noe som aldri skjer).

Det ser ut som du kan konkludere med at det ikke er feil i el. anlegget og problemet er løst med nytt batteri. 

MEN jeg ville ikke la et batteri stå månedsvis tilkoblet uten lading. Det er en enkel forsikring å montere en hovedbryter på startbatteriet som du skrur av når båten ikke brukes. Under vinteropplag kobler du batteriene fra og topplader et par ganger.

Jonette

Jonette

Erik skrev for 5 timer siden:

Da konkluderer jeg med at om jeg kobler til mitt nye 70AH batteri i dag så vil det kunne stå tilkoblet i månedsvis uten lading uten at det er ett problem (noe som aldri skjer).

Det ser ut som du kan konkludere med at det ikke er feil i el. anlegget og problemet er løst med nytt batteri. 

MEN jeg ville ikke la et batteri stå månedsvis tilkoblet uten lading. Det er en enkel forsikring å montere en hovedbryter på startbatteriet som du skrur av når båten ikke brukes. Under vinteropplag kobler du batteriene fra og toppleder et par ganger.

• Create New...