Per Startet 16.Oktober.2002 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2002 Finnes det program hvor alle de tradisjonelle instrumentene ligger illustrert som et "instrumentpanel"? Da med opplegg for alarmutganger, motorkutt osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Harald Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Nereides har et pc-instrumentpanel. Sjekk www.nereides.biz Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 12.Mars.2010 Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 Skjedd noe på denne fronten kanskje, noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 12.Mars.2010 Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 Du finner interface til CAN-bussen fra pc,så det er vel bare ens egne begrensninger som stopper det. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Mars.2010 Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 så det er vel bare ens egne begrensninger som stopper det. Det har du jammen rett i. Motordata ligger på CAN bussen. Simnet, Seatalk og NMEA 2K er også CAN buss "aktig" Snart er det vel bare !AIVDM som kun er NMEA183 "aktig" Kanskje på tide å lære seg CAN? Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Et par linker til god info hadde kanskje gjort susen her? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Link Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 dette ble litt "gresk" for meg Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Dette er vel bare noe for de som har elektroniske motorer det. Ikke noe for de med mekanisk motor Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
shaukaas Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Maretron er en produsent som har mange ulike produkter for NMEA2000, bl.a. denne for oss med "analoge" motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 (redigert) Blir likevel en god del tilkoblinger mot alle de giverne en har mot vanlige instrumenter. Koster sikkert en bøtte med penger i forhold til vanlige instrumenter oxo. Har en 63 år gammel båt, så jeg vil heller ha de gode gamle instrumentene jeg Mulig en må skifte alle giverne oxo pga at de ikke er kompatible med dette systemet Redigert 18.Mars.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
shaukaas Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Spørsmålet i tråden var vel ikke hva som var best/billigst og mest funksjonelt - det var vel om det fantes muligheter for å få dette på en PC-skjerm? Mulighetene er altså til stede; men det ville jo være absurd å installere noe sånnt i en 63 år gammel (tre?) båt... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Klart at det moro med alt som går an, men i mitt tilfelle ville jeg ikke valgt dette. Mye heller i en mye nyere båt Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Jawik Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Her er en del info over CAN232 som kan anvendes. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.