KSE Startet 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2019 Vatn i olja på 3 år gamle (DPG) drev... Reklamasjon? Verksted meiner det er tetningar rundt akslingar, evt. også tetning på gir sjalter, og skiftar desse. Dei meiner vidare at det legg seg belegg (kalk?) på akslingar som igjen tar knekken på simmerringar/ tetningar. Kommentarar/ erfaringar? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Hvor lenge skal egentlig selger "plages" etter ett salg....semiringer ol som går i miljø som feks saltvann med store tempraturforandringer mm er svært krevende levevilkår, jeg overhaler personlig mine undervannshus annethvert år for å unngå slike problem. Men igjen...mulig min verden og min måte å tenke/resonere på er veldig enkel Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Har ingen intensjonar om å "plage" selgar. Tenkte meir i retning av produsent... Og ja, eg tar også service på dreva 1 gang p.r. år. Oljebytte, zink (anode på aksling skiftes 2 ganger/ år), ny knutebelg, generell rens og smøring av akslinger, og ikkje minst nye o-ringer. Begge dreva slapp inn luft når eg opna på peilepinne pluggen (vakuum), og eg ble svært overraska når eg såg fargen på olja. hadde ikkje forventa det på 3 år gamle drev. Eg har tidlegare hatt både DPG, DP og 280 drev. Men har ikkje hatt vatn i olja før. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Det er faktisk ikke normalt at man på et DP-G drev må bytte simmeringer som en del av service eller at de skal lekke etter 3 år. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
index Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Balder.. skrev On 13.05.2019 at 22.34: ,jeg overhaler personlig mine undervannshus annethvert år for å unngå slike problem. Full overhaling annethvert år? Blir ikke det fryktelig dyrt? Og unødvendig? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Det tar ca 2tim å ta ned undrevannshus, bytte 3 tettinger å sette på undervannshuset, kostnaden i deler/olje ca 400kr, synes det er en god garanti. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Balder.. skrev 34 minutter siden: Det tar ca 2tim å ta ned undrevannshus, bytte 3 tettinger å sette på undervannshuset, kostnaden i deler/olje ca 400kr, synes det er en god garanti. Ja, hvis det er det du kaller overhaling så er det jo greit. Jeg ville kalt det en vanlig 2 års service. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
KSE Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Balder.. skrev 1 time siden: Det tar ca 2tim å ta ned undrevannshus, bytte 3 tettinger å sette på undervannshuset, kostnaden i deler/olje ca 400kr, synes det er en god garanti. Og det same gjer eg. Eg reknar med du tenker på O-ringane på avtapping, peilepinne og lufting/påfyllingsplugg? Men i dette tilfellet var det likvel ikkje nok... Nå skal i alle fall alt vere bra, 0g då bør olja vere like fin til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.