Jump to content

Vatn i girolje på 3 år gamle DPG drev

KSE

Recommended Posts

Guest Balder..

Hvor lenge skal egentlig selger "plages" etter ett salg....semiringer ol som går i miljø som feks saltvann med store tempraturforandringer mm er svært krevende levevilkår, jeg overhaler personlig mine undervannshus annethvert år for å unngå slike problem.

Men igjen...mulig min verden og min måte å tenke/resonere på er veldig enkel:confused:

Har ingen intensjonar om å "plage" selgar. Tenkte meir i retning av produsent...

Og ja, eg tar også service på dreva 1 gang p.r. år. Oljebytte, zink (anode på aksling skiftes 2 ganger/ år), ny knutebelg, generell rens og smøring av akslinger, og ikkje minst nye o-ringer.

Begge dreva slapp inn luft når eg opna på peilepinne pluggen (vakuum), og eg ble svært overraska når eg såg fargen på olja. hadde ikkje forventa det på 3 år gamle drev.

Eg har tidlegare hatt både DPG, DP og 280 drev. Men har ikkje hatt vatn i olja før. 

Balder.. skrev 34 minutter siden:

Det tar ca 2tim å ta ned undrevannshus, bytte 3 tettinger å sette på undervannshuset, kostnaden i deler/olje ca 400kr, synes det er en god garanti.

Ja, hvis det er det du kaller overhaling så er det jo greit. Jeg ville kalt det en vanlig 2 års service.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Balder.. skrev 1 time siden:

Det tar ca 2tim å ta ned undrevannshus, bytte 3 tettinger å sette på undervannshuset, kostnaden i deler/olje ca 400kr, synes det er en god garanti.

Og det same gjer eg. Eg reknar med du tenker på O-ringane på avtapping, peilepinne og lufting/påfyllingsplugg? 

Men i dette tilfellet var det likvel ikkje nok...

Nå skal i alle fall alt vere bra, 0g då bør olja vere like fin til neste år. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...