Jump to content

Skifte vinkeljern for feste av røstjern - trenger anbefaling av verksted

Andrimner

Recommended Posts

Hei,

Jeg trenger å få skiftet vinkeljernene røstjernene er festet i i min Comfort 30 seilbåt (litt usikker på terminologien, men det gjelder ståldelene under dekk, bak innredningen, som vantene og strekkfiskene er forankret i). Dette er definitivt ikke noe jeg er komfortabel med å gjøre selv, så jeg trenger anbefalinger på verksteder som kan gjøre dette for meg - helst i Oslo, eventuelt i Bærum eller Asker. Noen som er kjent med noen som kan anbefales?

Det blir litt enklere med bilder. Det gjelder vinkeljernene på bildet. De ser ut til å være boltet fast i en langsgående skinne nederst. Øverst er de boltet fast i skinnen som kommer ned fra røstjernene. Jeg kaller det bare vinkeljern, vet ikke om det har et annet navn? Er det noen som har noen ide om hvor det evt er mulig å få tak i slike?

Oversikt.jpg

Vinkeljern_øvre_del.jpg

Takk. Vil det være nødvendig å sikre masten/vantene på noe vis mens dette skrus av, eller vil den sitte godt nok i egne fester og andre vant (forutsatt at jernene skiftes ett og ett)?

Mener du det som ligger helt nederst, under hylleseksjonen? Det er et bord med stang for montering i sittebrønn.

Redigert av Andrimner (see edit history)
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...