Andrimner Startet 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2019 Hei, Jeg trenger å få skiftet vinkeljernene røstjernene er festet i i min Comfort 30 seilbåt (litt usikker på terminologien, men det gjelder ståldelene under dekk, bak innredningen, som vantene og strekkfiskene er forankret i). Dette er definitivt ikke noe jeg er komfortabel med å gjøre selv, så jeg trenger anbefalinger på verksteder som kan gjøre dette for meg - helst i Oslo, eventuelt i Bærum eller Asker. Noen som er kjent med noen som kan anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Det blir litt enklere med bilder. Det gjelder vinkeljernene på bildet. De ser ut til å være boltet fast i en langsgående skinne nederst. Øverst er de boltet fast i skinnen som kommer ned fra røstjernene. Jeg kaller det bare vinkeljern, vet ikke om det har et annet navn? Er det noen som har noen ide om hvor det evt er mulig å få tak i slike? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Hei Eg bur ikkje i Oslo, og kan ikkje svara på spørsmålet ditt. Utifrå bileta vil eg tru at dette er ein relativt enkel jobb. Kva er den greia av metall nederst til venste i det første biletet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 (redigert) Takk. Vil det være nødvendig å sikre masten/vantene på noe vis mens dette skrus av, eller vil den sitte godt nok i egne fester og andre vant (forutsatt at jernene skiftes ett og ett)? Mener du det som ligger helt nederst, under hylleseksjonen? Det er et bord med stang for montering i sittebrønn. Redigert 14.Mai.2019 av Andrimner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Hei No ser eg at det eir eit bord. Dersom du tek jerna eit etter eit bør du sikra masta ved å festa falla til kryssholt, på sama sida, og stramma falla. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Takk! Har helst lyst til å slippe å gjøre dette alene, så om det er andre som vet om noen som kan bistå hadde det vært helt supert. Sitér dette innlegget Link to post
plepleple Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Ser at dette er en gammel, kortvarig tråd, men er interessert av å høre hvordan det gikk for deg? Jeg er litt i den samme situasjonen og er heller ikke helt komfortabel med å gjøre jobben selv. Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 AB Marine gjorde det for meg! Det ble noen tusen, men nå har jeg helt nye vinkeljern på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
plepleple Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 @Andrimner Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.