r2d290 Startet 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2019 Hallo Jeg har kjøpt en vanngiver av type https://www.maritim.no/wema-vann-l-260mm-w32sc-0-180-s3 Den viste seg å være litt for lang, så jeg får ikke skrudd den ned i tanken. Er det mulig å kappe av den nederste biten av stangen (og sette på en ny tupp så ikke flotøren faller av), uten å ødelegge giveren? Er stangen solid, eller er den hul med noe elektronikk inni? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Nix! Inni staven er det sensorer (Reed releer) på et langt kretskort og ledninger nedover fra topp til bunn. Kutter du staven, ødelegger du den fullstendig. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
r2d290 Svart 13.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Var det jeg fryktet. Men takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 (redigert) Jag har byggt om några givare av Wema/Biltema-typ för att anpassa till tankform och dubbla instrument när jag byggde om till nya rostfria vattentankar. Genom at laborera med motstånden kan man förfina mätkarakteristiken om t ex tanken är oregelbunden. Det är inget större hokuspokus att dela en givare och rigga om den med andra motstånd, bara man är försiktig med reed-elementen. Interiören ser ut så här: Det skulle nog inte vara omöjligt att korta kretskortet efter behov. Problemet är väl rörhylsan, den måste ju vara tät. Kanske kan den kortas och silver-lödas. Redigert 13.Mai.2019 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 (redigert) Koster ikke mange kroner hos Kina mann. Har kjøpt til alle vann og diesel tanker her. Men vær obs på om du har europa klokker eller USA klokker. Disse passer med europa klokker som går fra 0 til 190ohm USA går fra 240 til 33ohm. https://www.aliexpress.com/item/0-190ohm-Oil-Liquid-Tank-Fuel-Water-Level-Sensor-Gauge-12V-for-boat-marine-car-yatch/32967326375.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4d944c4dfTqV7T Redigert 13.Mai.2019 av Okkaby (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
ebonita Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Ja det var ju ett bra förslag Okkaby! Ser dock inte att dom finns för två instrument. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 (redigert) ebonita skrev 8 minutter siden: Ja det var ju ett bra förslag Okkaby! Ser dock inte att dom finns för två instrument. Har ikke peiling på hvordan det blir med 2 instrumenter. Men er vel mulig det går å sende signalet til 2 instrumenter ved å splitte signal kabel i en kabelsko. PS: Har en sensor liggende som ble kjøpt til tidligere båt hos lokal båtforhandler. En ser ikke forskjell på den og de jeg fikk fra Kina. Så tenker de kommer fra same plassen. Bare prisen som er forskjellen hehe Redigert 13.Mai.2019 av Okkaby (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 (redigert) ebonita skrev 55 minutter siden: Jag har byggt om några givare av Wema/Biltema-typ för att anpassa till tankform och dubbla instrument när jag byggde om till nya rostfria vattentankar. Genom at laborera med motstånden kan man förfina mätkarakteristiken om t ex tanken är oregelbunden. Det är inget större hokuspokus att dela en givare och rigga om den med andra motstånd, bara man är försiktig med reed-elementen. Takk for innlegget ditt ebonita. Akkurat nå var jeg på vei til å lete gjennom skapet med alt det rare i for å finne og ta bilde av kretskortet med reed-releene og motstandene som jeg en gang hadde plukket ut av en defekt giver som det var kommet septik inn i. Nå skal det få bli der innerst i skapet en plass. Redigert 13.Mai.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.