Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Enig mht den patenten som er på innfesting av kjølevannsrørene. Jeg løsnet noe av det, og kunne ikke skjønne hvordan dette skulle kunne bli tett. Men jeg hadde nok flaks for det ble tett, men det var ikke så mye jeg løsnet. Var nokså betenkt med å løsne på mer enn nødvendig av nevnte grunn. Hvis jeg blir veldig inspirert, så skal jeg forsøke å ta varmeveksleren i løpet av sommeren. Ingen problemer nå, men det er nok ikke noen ulempe i å rense litt opp, sånn litt preventivt, for ellers så er det nok bare et spørsmål om tid ..

 

Min båt er ellers også basert på "former som er solgt videre etter konkurs". Formene til Oksø 32 som ble solgt til Sverige der det ble produsert 11 stk "kopier" med navn ADA 32.

 

Har forholdsvis dyp V-form og propellaksling. Går veldig mykt og fint i litt grov sjø, men har vel en liten tendens til å gå gjennom bølgene i stedet for over dem, så når man må sitte på dekk å styre, uansett vær, så kan det bli forholdsvis fuktig. Man kan vel si at det kan være en frisk opplevelse.

Drivremma fra Biltema ser ellers ut til å fungere vel så bra som den originale Volvo reima. Jeg hadde en original som hadde ligget i båten i flere år, og den strakk seg veldig fort når jeg satte den på, slik at den begynte "å slenge". Remma fra Biltema ser ut til å holde bedre. (Men jeg har ikke kjørt så lenge med den ennå, men det er førsteinntrykket.)

 

MVH Arne 2

Arne2

Arne2

Enig mht den patenten som er på innfesting av kjølevannsrørene. Jeg løsnet noe av det, og kunne ikke skjønne hvordan dette skulle kunne bli tett. Men jeg hadde nok flaks for det ble tett, men det var ikke så mye jeg løsnet. Var nokså betenkt med å løsne på mer enn nødvendig av nevnte grunn. Hvis jeg blir veldig inspirert, så skal jeg forsøke å ta varmeveksleren i løpet av sommeren. Ingen problemer nå, men det er nok ikke noen ulempe i å rense litt opp, sånn litt preventivt, for ellers så er det nok bare et spørsmål om tid ..

 

Min båt er ellers også basert på "former som er solgt videre etter konkurs". Formene til Oksø 32 som ble solgt til Sverige der det ble produsert 11 stk "kopier" med navn ADA 32.

 

Har forholdsvis dyp V-form og propellaksling. Går veldig mykt og fint i litt grov sjø, men har vel en liten tendens til å gå gjennom bølgene i stedet for over dem, så når man må sitte på dekk å styre, uansett vær, så kan det bli forholdsvis fuktig. Man kan vel si at det kan være en frisk opplevelse.

 

MVH Arne 2



×
×
  • Create New...