Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer. "Kjempemotor", synes jeg akkurat nå men det var ikke det som jeg tenkte for et halvt år siden.

 

Edit:

Veldig flott båt hvis det er en slik:

https://www.inautia.com/used-boat-27274080170852509897100511025445.html
(Ser eller bilde av en VP 2003T)

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer. "Kjempemotor", synes jeg akkurat nå men det var ikke det som jeg tenkte for et halvt år siden.

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer. "Kjempemotor" synes jeg akkurat nå.

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. (Sitter i den nå etter 17 mai feiring.) Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer. "Kjempemotor" synes jeg akkurat nå.

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Nytt spørsmål: Man må bruke litt krefter for å dra ut start/stopp hendel slik at den virker. Hva er feil?

 

På min motor så var årsaken at innfestingen av "teleflex kabelen" hadde "sklidd litt", slik at start/stopp mekanismen ikke ble aktivisert godt nok. Det var så bare å skru løs teleflex kabelen nede i innfestingen i motoren og stramme kontrollkabelen litt, så virket den bedre.

 

Når man står vendt bakover i båten, vendt mot motoren, så finner man altså to stk "teleflex kabler" nede til høyre. Den øverste av de to er til start/stopp mekanismen. Man tar så en skiftnøkkel i venstre hånd og en 8 mm fastnøkkel i høyre, og så løsner man innfestingen til tleflex kabelen, og så drar man kabelen litt lengre inn i "hullet" og så drar man til "festebolten", nå med en litt strammere teleflex kabel for start/stopp.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. (Sitter i den nå etter 17 mai feiring.) Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer. "Kjempemotor" synes jeg akkurat nå.

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Nytt spørsmål: Man må bruke litt krefter for å dra ut start/stopp hendel slik at den virker. Hva er feil?

 

På min motor så var årsaken at innfestingen av "teleflex kabelen" hadde "sklidd litt", slik at start/stopp mekanismen ikke ble aktivisert godt nok. Det var så bare å skru løs teleflex kabelen nede i innfestingen i motoren og stramme kontrollkabelen litt, så virket den bedre.

 

Når man står vendt bakover i båten, vendt mot motoren, så finner man altså to stk "teleflex kabler" nede til høyre. Den øverste av de to er til start/stopp mekanismen. Man tar så en skiftnøkkel i venstre hånd og en 8 mm fastnøkkel i høyre, og så løsner man innfestingen til tleflex kabelen, og så drar man kabelen litt lengre inn i "hullet" og så drar man til "festebolten", nå med en litt strammere teleflex kabel for start/stopp.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang, også med denne metoden. 

 

Motoren var vel nesten min største bekymring med denne båten. (Sitter i den nå etter 17 mai feiring.) Den kokte og den røkla omgivelsene og det kom ut noe som lignet på olje i kjølevannet. Etter gjennomføring av riktig startprosedyre, og litt enkelt vedlikehold, så oppfører denne 30 år gamle motoren seg som om den skulle være ny. Det er jo nesten utrolig og man får bare håpe at det varer.

Arne2

Arne2

Hmm .. Den startprosedyren er jo litt annerledes enn den jeg lærte meg nylig. Vil prøve den metoden som er nevnt over også.

 

Nytt spørsmål: Man må bruke litt krefter for å dra ut start/stopp hendel slik at den virker. Hva er feil?

 

På min motor så var årsaken at innfestingen av "teleflex kabelen" hadde "sklidd litt", slik at start/stopp mekanismen ikke ble aktivisert godt nok. Det var så bare å skru løs teleflex kabelen nede i innfestingen i motoren og stramme kontrollkabelen litt, så virket den bedre.

 

Når man står vendt bakover i båten, vendt mot motoren, så finner man altså to stk "teleflex kabler" nede til høyre. Den øverste av de to er til start/stopp mekanismen. Man tar så en skiftnøkkel i venstre hånd og en 8 mm fastnøkkel i høyre, og så løsner man innfestingen til tleflex kabelen, og så drar man kabelen litt lengre inn i "hullet" og så drar man til "festebolten", nå med en litt strammere teleflex kabel for start/stopp.

 

Edit: Tror jeg akkurat lærte en ny måte å starte motoren på som også ser ut til å fungere utmerket. Testet akkurat og det fungerte. Den startet med en gang. Vil forsøke å også redigere denne metoden også i den første posten som handler om oppstart.  



×
×
  • Create New...