Jump to content

Edit History

Willing and Able

Willing and Able

Nye opplysninger

Takk for flott tråd! ? Jeg har 2 2003, en saltvannskjølt (nr 1) i båten og en ferskvannskjølt(nr 2), sistnevnte står i garasjen og jeg tenker den skal inn i båten, slik at jeg kan hente ut til Vvtank.

Nr2 starter greit etter at jeg tok ut injektorpumpene og monterte de riktig (den gikk på høyt turtall, uten at jeg nevneverdig kunne kontrollere gasspådrag eller stoppe motoren med stopphendelen. Måtte holde hånda foran luftinntaket og kvele den). Byttet også o-ring og kobberpakning (nr 8 og 9 på bildet) på injektorpumpene mens de sto i. Slangene til tur/retur og slangene mellom injektorpumpene har jeg tatt av klemkoblingene, satt på nye slanger og slangeklemmer, da en av de var lekk.

Motoren starter som sagt veldig greit og sviver fint, eneste er at jeg ved gasspådrag får litt lys, kanskje blå-hvit røyk, ellers ingenting. Litt vanskelig å se, men tror det kommer litt oljefilm også under pådrag.

Tror jo at dette er ganske normalt for en så gammel motor, men hører gjerne fra dere som har litt lengre erfaring ?

Mer opplysninger: Vannet ut eksosen kunne jeg tenke meg skal være varmere, er ikke lunket engang, men litt varmere en vann inn på sjøvannsiden. Varmeveksler er renset, men motor blir noe for varm,  så jeg tror det kan være termostaten.

Screenshot_20210430-092639_Firefox.jpg

Willing and Able

Willing and Able

Nye opplysninger

Takk for flott tråd? Jeg har 2 2003, en saltvannskjølt (nr 1) i båten og en ferskvannskjølt(nr 2), sistnevnte står i garasjen og jeg tenker den skal inn i båten, slik at jeg kan hente ut til Vvtank.

Nr2 starter greit etter at jeg tok ut injektorpumpene og monterte de riktig (den gikk på høyt turtall, uten at jeg nevneverdig kunne kontrollere gasspådrag eller stoppe motoren med stopphendelen. Måtte holde hånda foran luftinntaket og kvele den). Byttet også o-ring og kobberpakning (nr 8 og 9 på bildet) på injektorpumpene mens de sto i. Slangene til tur/retur og slangene mellom injektorpumpene har jeg tatt av klemkoblingene, satt på nye slanger og slangeklemmer, da en av de var lekk.

Motoren starter som sagt veldig greit og sviver fint, eneste er at jeg ved gasspådrag får litt lys, kanskje blå-hvit røyk, ellers ingenting. Litt vanskelig å se, men tror det kommer litt oljefilm også under pådrag. Vannet ut eksosen kunne jeg tenke meg skal være varmere, er ikke lunket engang, men litt varmere en vann inn på sjøvannsiden.

Tror jo at dette er ganske normalt for en så gammel motor, men hører gjerne fra dere som har litt lengre erfaring ?

Willing and Able

Willing and Able

Nye opplysninger

Takk for flott tråd? Jeg har 2 2003, en saltvannskjølt (nr 1) i båten og en ferskvannskjølt(nr 2), sistnevnte står i garasjen og jeg tenker den skal inn i båten, slik at jeg kan hente ut til Vvtank.

Motoren starter som sagt veldig greit og sviver fint, eneste er at jeg ved gasspådrag får litt lys, kanskje blå-hvit røyk, ellers ingenting. Litt vanskelig å se, men tror det kommer litt oljefilm også under pådrag.

Willing and Able

Willing and Able

Nr2 starter greit etter at jeg tok ut injektorpumpene og monterte de riktig (den gikk på høyt turtall, uten at jeg nevneverdig kunne kontrollere gasspådrag eller stoppe motoren med stopphendelen. Måtte holde hånda foran luftinntaket og kvele den). Byttet også o-ring og kobberpakning på injektorpumpene mens de sto i. Slangene til tur/retur og slangene mellom injektorpumpene har jeg tatt av klemkoblingene, satt på nye slanger og slangeklemme.

Motoren starter veldig greit og sviver fint, eneste er at jeg ved gasspådrag får litt lys, kanskje blå-hvit røyk, ellers ingenting. Litt vanskelig å se, men tror det kommer litt oljefilm også under pådrag.

• Create New...