JGR Startet 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2019 Hallo båtfolk. Jeg har nå hatt div reprasjoner av min plastbåt under og skal legge keelshield på kjølen. Spørsmålet mitt er om jeg bør lakkere før montering eller montere keelshielden på pusset overflate og lakkere inntil i etterkant? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Jeg tror det limet skal ha glatt overflate. Har limt det rett på ny gelcoat og det har hengt i flere år. Husk å ha god temperatur under montering så er den lettere å legge fint inntil. Sitér dette innlegget Mons Link to post
JGR Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Takk Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 (redigert) Jeg monterte på jolla på ren, mattet, avfettet gelcoat. Dvs at jeg fjernet gammelt bunnstoff, slipte ned med sandpapir og den slipepadden som følger med og renset med isopropanol. Dette ihht monteringsanvisningen. Jeg ville ikke lakket først, da blir det vedheften i lakken som bestemmer om kielshield sitter fast. Det står iinstruksjonen at det er ok å montere på reparerte områder jeg la en tynn stripe maritim tetningsmasse langs kielshield for å hindre vanninntrengning på limet, også ihht instruksjonen. Bunnstoffet så båten, inkl kielshield. Også ihht anvisningen fra produsent Redigert 15.Mai.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGR Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Takk for info =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.