Jump to content

Pakninger krank Yamaha 9,9

Jonasran72

Recommended Posts

Hei 

Har en Yamaha 9,9 96 model som jeg prøver å sette sammen igjen. Spørsmålet er om det vore lurt å skifte pakningene i bunnen av motoren (krank heter det vel) før jeg setter alt i sammen igjen? Har ingen historikk på motoren som er 23 år gammel. Dumt å måtte  løsne alt igjen å begynne på nytt.. 

Veldig takksam for svar . ?

Dersom du mener pakingen mellom selve motorblokka og øvre del av stammen så må du absolutt rengjøre å sette på en ny. Sjekk også at kjølerøret er rent innvendig og at gummitetningene i hver ende av kjølerøret er ok. Har du hatt fra hverandre selve motorblokka bør du skifte alle pakninger og simringer i hver ende av veivaksel (crankshaft). Lageret som sitter under svinghjulet på disse har en tendens til å være dårlige. Dette dersom motor har vært under vann en gang i tiden. 

Ok, men i bunnen av motoren sitter vel 4 pakninger ? Og 1 stk på toppen ? Kan se sånn ut når jeg leser i delekatalogen på nettet. Litt usikker her. 

Men er det sånn att når man løsner bolten i bunn så får man en hel drøs med ting i hånden? Litt usikker på om jeg får det ihop igjen i tilfelle ?

Tusen takk for kjapt svar. Her er det bare å få fatt i pakninger å gjøre det skikkelig..

jonas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...