Jonasran72 Startet 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2019 Hei Har en Yamaha 9,9 96 model som jeg prøver å sette sammen igjen. Spørsmålet er om det vore lurt å skifte pakningene i bunnen av motoren (krank heter det vel) før jeg setter alt i sammen igjen? Har ingen historikk på motoren som er 23 år gammel. Dumt å måtte løsne alt igjen å begynne på nytt.. Veldig takksam for svar . ? Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Dersom du mener pakingen mellom selve motorblokka og øvre del av stammen så må du absolutt rengjøre å sette på en ny. Sjekk også at kjølerøret er rent innvendig og at gummitetningene i hver ende av kjølerøret er ok. Har du hatt fra hverandre selve motorblokka bør du skifte alle pakninger og simringer i hver ende av veivaksel (crankshaft). Lageret som sitter under svinghjulet på disse har en tendens til å være dårlige. Dette dersom motor har vært under vann en gang i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Ok, men i bunnen av motoren sitter vel 4 pakninger ? Og 1 stk på toppen ? Kan se sånn ut når jeg leser i delekatalogen på nettet. Litt usikker her. Men er det sånn att når man løsner bolten i bunn så får man en hel drøs med ting i hånden? Litt usikker på om jeg får det ihop igjen i tilfelle ? Tusen takk for kjapt svar. Her er det bare å få fatt i pakninger å gjøre det skikkelig.. jonas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.