Roger jo Startet 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2019 Har hatt en liten svett oljelekkasje til Oljetrykkmåleren i flere år , tenkte at den fikser jeg nå, sikkert bare å pakke om. Den løsnet veldig lett. Gjengene satt i blokka et gammelt brudd i ansatsen. Så for meg den jobben. var plass til å komme til med skrueuttrekker , det knaset i mesingen, miraklets tid er ikke forbi den kom ut. En tur til Haugerud rørleggeren med gamle rørdeler 1/4" til 1/8", Han/Han med plass til kobberring. Nu er det potte tett. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
alphaman Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 får god følelsen når det går lett.haugerud svikter aldri. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Heldig du! Jeg klarte å få en sprekk i blokka da jeg skulle ta ut en knekt oljetrykksbryter ved hjelp av en grisepikk. Så det gjør jeg aldri igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 (redigert) index skrev for 11 timer siden: Jeg klarte å få en sprekk i blokka da jeg skulle ta ut en knekt oljetrykksbryter ved hjelp av en grisepikk. Så det gjør jeg aldri igjen... Rusta fast?? Moralen er "gjør som SABB" Altid messing i blokka og så trrykkbrytere, mine trykkbrytere har MPT gjenger, og i blokka er der rørgjenger. .Da kan en dytte inn en stang om passer til hullet, varme den knekte bryteren med propanbrenner borre på hver side av stangen og litt inn i den trekke ut stangen så kommer en til med en kraftig skrutrekker. Og et par rapp på trekkeren. Det funka på 70 tallet. Redigert 16.Mai.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Roger jo skrev 43 minutter siden: Rusta fast?? Nei, kun strammet for mye så den knakk. Og når den da skulle ut så ekspanderte grisepikken aluminiumen såpass at blokka sprakk. Det skal ikke stort til med støpejern sånn sett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 (redigert) Ja grisepikk og aluminium er nok en dårlig løsning. Da lærte vi det. På små dim. hadde jeg en gang i tiden , ca. 80NM i lillefingeren Redigert 16.Mai.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Roger jo skrev 4 minutter siden: På små dim. hadde jeg en gang i tiden , 80NM i lillefingeren Skal si du har krefter I lillefingen;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 (redigert) er det mye i en ende på en 1/2 kombinøkkel, dro til med armen til lillefingeren rettet seg? Slår av litt mulig 20 NM er bedre Redigert 16.Mai.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.