Jump to content

Noen ganger er en Grisepi.. all right

Roger jo

Recommended Posts

Har hatt en liten  svett oljelekkasje  til Oljetrykkmåleren i flere år , tenkte at den fikser jeg nå, sikkert bare å pakke om.

Den løsnet veldig lett. Gjengene satt i blokka et gammelt brudd i ansatsen.

Så for meg den jobben. var plass til å komme til med  skrueuttrekker , det knaset i mesingen, miraklets tid er ikke forbi den kom ut.

En tur til Haugerud rørleggeren med gamle rørdeler 1/4" til 1/8", Han/Han med plass til kobberring.

Nu er det potte tett.

Grisepikk.jpg.0784d75f6c316276228e9664765b9376.jpg217929778_Oljenippel.jpg.014b61dc047e7804ec9f2eedb9ea92c2.jpg

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

index skrev for 11 timer siden:

Jeg klarte å få en sprekk i blokka da jeg skulle ta ut en knekt oljetrykksbryter ved hjelp av en grisepikk. Så det gjør jeg aldri igjen...

Rusta fast??

Moralen er "gjør som SABB"  Altid messing i blokka og så trrykkbrytere, mine trykkbrytere har MPT gjenger, og i blokka er der rørgjenger.

.Da kan en dytte inn en stang om passer til hullet, varme den knekte bryteren med propanbrenner borre på hver side av stangen og litt inn i den trekke ut stangen så kommer en til med en kraftig skrutrekker. Og et par rapp på trekkeren. Det funka på  70 tallet.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Roger jo skrev 43 minutter siden:

Rusta fast??

Nei, kun strammet for mye så den knakk. Og når den da skulle ut så ekspanderte grisepikken aluminiumen såpass at blokka sprakk. Det skal ikke stort til med støpejern sånn sett.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...