omhI Startet 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2019 Hei Ja det er mye (dyrt) å kjøpe, men er det noe godt og billig å bruke ? Har du funnet på noe lurt ? Jeg har kjøpt meg ny (gammel) båt og vil beskytte skroget mot utriggerne som ikke er fendrett. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Jeg har svart parmafender på den ene siden i min bås. Den andre siden har en grå gummilist som setter merker på skroget om jeg ikke har fender mellom. Parmafender har et lag transperent plast utenpå, og farger ikke av. Koster litt, men var allerede montert da jeg overtok plassen. Ser de har rabatt om du er knbf medlem. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Kjøpte og monterte Biltemas fenderlist/bryggefender da de kom (er vel fort 6-7 år siden?), disse har fungert upåklagelig. 12 meters utriggere, har dekket opp de utsatte stedene i forhold til min båt. Verken riper opp skroget eller farger av. Monterte dem med svarte strips fra Jula, disse skal være UV-stabile, men har måttet skifte ut noen her og der likevel i løpet av de årene jeg har hatt bryggefenderne. Biltema selger også en kraftigere versjon, men for min del har det holdt godt med de rimeligste. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Har altid hengt fendere ut. Billig og funkte. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Arne Henriksen Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Biltemas fenderlist, hele veien, på begge sidene. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
mateco Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Tjukk (ca. 3") flettet trosse som er stripset gjennom en av kordelen og til utrigger. Bruk av de feiteste stripsene som er mulig å kjøpe hos Biltema (er vel ca. 10 mm bredde). Stripsene berører derfor ikke skrogsidene. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 De sorte/svarte BT stripsene tåler sola best. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 13 hours ago, Murphy's law said: Har altid hengt fendere ut. Billig og funkte. Forutsetter vel at det er god nok avstand mellom skrog og utrigger, hvis ikke mener jeg fenderlist på utriggeren er best. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 (redigert) Arne Henriksen skrev for 13 timer siden: Biltemas fenderlist, hele veien, på begge sidene. Samme her, men ikke hele veien da :-) Fendret der det trengs, dvs der båten ligger i mot når den ligger i båsen, og der jeg evt kan treffe på vei inn/ut av båsen. Ser at enkelte "helfendrer" båsen, men det vil jo være mange meter bortkastet fenderlist, med mindre båten er alt for liten for båsen. ---------- Om jeg skulle hatt en økonimvariant, selv om BT er billig, så ville jeg surra tau rundt utriggerne. Redigert 17.Mai.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Kan også bruke i nøden rørisolasjon fra Biltema for eks, stripse det fast. Billig og greit https://www.biltema.no/redirect/productrelative/2/nb/2000023027 Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 jan skrev 32 minutter siden: Kan også bruke i nøden rørisolasjon fra Biltema for eks, stripse det fast. Billig og greit Enig, vil tro rørisolasjon egner seg best i nøden. Har sett et par tilfeller i havna der disse har smuldret opp og nærmest blåst vekk etter et par år. Spesielt på solsiden, så vil tro de ikke er særlig UV-stabile. Ikke populært Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Har BT sin fenderlist, funker veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.