Jump to content

Hva bruker du til å fendre utriggere ?

omhI

Recommended Posts

Kjøpte og monterte Biltemas fenderlist/bryggefender da de kom (er vel fort 6-7 år siden?), disse har fungert upåklagelig. 12 meters utriggere, har dekket opp de utsatte stedene i forhold til min båt. Verken riper opp skroget eller farger av. Monterte dem med svarte strips fra Jula, disse skal være UV-stabile, men har måttet skifte ut noen her og der likevel i løpet av de årene jeg har hatt bryggefenderne. Biltema selger også en kraftigere versjon, men for min del har det holdt godt med de rimeligste.

Guest Avmønstret#
Arne Henriksen skrev for 13 timer siden:

Biltemas fenderlist, hele veien, på begge sidene. 

Samme her, men ikke hele veien da :-) Fendret der det trengs, dvs der båten ligger i mot når den ligger i båsen, og der jeg evt kan treffe på vei inn/ut av båsen. 

Ser at enkelte "helfendrer" båsen, men det vil jo være mange meter bortkastet fenderlist, med mindre båten er alt for liten for båsen. 

----------

Om jeg skulle hatt en økonimvariant, selv om BT er billig, så ville jeg surra tau rundt utriggerne. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
jan skrev 32 minutter siden:

Kan også bruke i nøden rørisolasjon fra Biltema for eks, stripse det fast. Billig og greit

Enig, vil tro rørisolasjon egner seg best i nøden. Har sett et par tilfeller i havna der disse har smuldret opp og nærmest blåst vekk etter et par år. Spesielt på solsiden, så vil tro de ikke er særlig UV-stabile. Ikke populært:worry:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...