heggem90 Startet 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2019 Hei Har en Tohatsu 30 hk 4 takter 2005 modell. Fylte på olje i fjor, ble brukt et par turer. ( skiftet også oljefilter da ) når jeg skulle sjekke oljenivået nå spør utsetting, var nivået under minimum på peilepinnen ( det vil si at det var null olje på peilepinnen) Skrudde da opp avtappingen, da kom det noen dl med olje. Når båten ble brukt i 2018 kom ofte signalet ( motoren laget "pipelyd" ) Noen som har tips om hvor jeg skal begynne? Sitér dette innlegget Link to post
HPF Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Brukte du peilepinnen når du fylte på olje ifjor eller fylte du bare på det som stod anbefalt i brukermanualen? Sitér dette innlegget Link to post
heggem90 Svart 17.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Mener å huske jeg fylte det som sto i brukermanualen først, det var så lite at det ikke vistes på peilepinnen en gang. Så da fylte jeg på etter peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post
HPF Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Ja, er nok best å bruke peilepinnen, et nytt oljefilter har ikke nødvendigvis samme volum som det gamle. Siden du byttet oljefilter og brukte motoren kun et par ganger i 2018 og signalet kom ofte (altså begge turene) så pekte det litt i retning av for lite olje ved sesongstart. Lekker motoren olje vil du vel se oljeflekker ett eller annet sted? Det er enklere med 2-takt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.