nofish Startet 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2019 Hei, dere Jeg har kjøpt meg et båthus/båtgarasje som trenger litt kjærlighet. Ny port må på plass og jeg tar gjerne imot noen tips om type (alu VS tre) og produsent. Det er allerede et vinsj-opplegg for å løfte båten opp. Ulempen med dette er at det rett og slett er for stort. 40 mm tykk wire og en svære trommel/vinsj som tar verdifull plass. Noen som har/ har sett på noen smarte løsninger for dette? (trenger å løfte ca 1500 kg fordelt på 23 fot Buster og en Yamaha. Har tilsammen 6 løftepunkter i taket (2-2-2) som kan brukes) Setter stor pris på tips. JK Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 Hadde noe lignende problem og endte med at vi tok den veldig lette løsningen med å kjøpe 4 vinsjer som løfta 900kg hver og monterte slik at 1 løfter bak og 1 forran på båten med en bjelke over som holder stroppene. Veldig lett løsning for å løfte opp 2 båter, men er jo litt kostnad i 4 vinsjer og man trenger litt takhøyde og ordentlige bjelker for å feste vinsjen. Holder jo med 2 vinsjer hvis du gidder å flytte på de også riktignok. Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 19.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 Jepp, har tenkt på det samme. Trenger jeg virkelig åk/bjelke når festepunktene i taket er langt fra hverandre...?? Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 nofish skrev 41 minutter siden: Jepp, har tenkt på det samme. Trenger jeg virkelig åk/bjelke når festepunktene i taket er langt fra hverandre...?? Nææ, våre er kun festet i bjelkene som er i taket da disse tåler vekta av det, vet bare ikke hvordan taket ditt er bygd opp så ville ikke anbefale deg det uten at jeg vet hvordan tak du har! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.