Jump to content

Løsning for ankerrulle på siden av baugen

knekk

Recommended Posts

Hei!

Båten vi har mangler ankerrulle i baugen, men det er tydelig at det har vært noe her tidligere. Hvor den gamle ankerrulla / festet har blitt av vet vi ikke.

Optimalt sett ønsker vi å sette inn ny rulle som passer i de eksisterende hullene.

Det kan ikke være en vipperulle, i og med at dette er på siden av baugen og ikke i front.

Dersom noen har en lignende løsning på sin båt hadde det vært supert å hente litt inspirasjon fra andre!

Alle forslag til løsninger her mottas med takk. Om noen har så gode øyne at de kan klare å tenke seg til hva som har vært her tidligere hadde jo det vært helt supert.

Ankeret vårt er et 15kg Bruce anker, og vi har en ankervinsj av merke Anchorlift.

IMG_0602.jpg

IMG_0603.jpg

IMG_0616.jpg

IMG_0617.jpg

IMG_0618.jpg

Hva med å finne en ankerrulle med riktig dimensjon og om nødvendig borre nye hull i denne slik at det passer med eksisterende bolter?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 5 uker senere...
Guest Thostr

Jeg holder akkurat på å montere baugspryd på min Scanmar 33, etter å ha vurdert alle mulige løsninger. Båtsystem GPAT 100. Med 15kgs anker så er det vel å anbefale å gå opp ett hakk, jeg satser på at det tåler Rocna Vulcan 12kg. 

Gjorde et lite søk på Scanmar-klubben sine sider på Facebook og lurer på om jeg fant bilde av din båt slik den så ut før med ankerrulle:

Image may contain: sky, outdoor and water

Kanskje du skal melde deg inn?

• 4 uker senere...

Se der ja!

Der er båten fra forrige eier tenker jeg!

Jeg trodde jeg var innmeldt i scanmar-klubben, har vært inne på scanmarklubben.com, men der ser det ikke ut til å ha vært så mye som har skjedd på en stund, har ikke fått med meg at alt er flyttet til facebook, er ikke så ofte der inne. Får endre på det :P

Tenkte å ta en ordentlig gjennomgang av laminat og slikt foran når vi monterer på baugspydet. Har allerede gått til innkjøp. Det blir en litt mindre variant for vår del, men har snakket med flere om løsningen vi går for, og alle mener det skal holde i massevis. :)

Guest Thostr

@knekk Hva har du gått for av løsninger? Har fått på mitt baugspryd nå, og Rocna Vulcan 12kg. Måtte få laget et baugbeslag for å forhindre at anker og kjetting sliter på baugen. Jeg har ikke ankervinsj, så er litt spent på hvordan opplevelsen blir når ankeret skal opp...

Facebook-gruppen for Scanmar-klubben skal nå være åpen for alle, også de som ikke enda er medlemmer. Velkommen til å ta opp tråden der!

Redigert av Thostr (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...