knekk Startet 19.Mai.2019 Del på Facebook Startet 19.Mai.2019 Hei! Båten vi har mangler ankerrulle i baugen, men det er tydelig at det har vært noe her tidligere. Hvor den gamle ankerrulla / festet har blitt av vet vi ikke. Optimalt sett ønsker vi å sette inn ny rulle som passer i de eksisterende hullene. Det kan ikke være en vipperulle, i og med at dette er på siden av baugen og ikke i front. Dersom noen har en lignende løsning på sin båt hadde det vært supert å hente litt inspirasjon fra andre! Alle forslag til løsninger her mottas med takk. Om noen har så gode øyne at de kan klare å tenke seg til hva som har vært her tidligere hadde jo det vært helt supert. Ankeret vårt er et 15kg Bruce anker, og vi har en ankervinsj av merke Anchorlift. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 19.Mai.2019 Del på Facebook Svart 19.Mai.2019 Hva med å finne en ankerrulle med riktig dimensjon og om nødvendig borre nye hull i denne slik at det passer med eksisterende bolter? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Popeye70 Svart 19.Mai.2019 Del på Facebook Svart 19.Mai.2019 Noe sånt, med selvborrede hull som matcher eksisterende hull i båten: https://www.batbua.no/produkt/ankerrulle-lang/ Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Eureka Svart 19.Mai.2019 Del på Facebook Svart 19.Mai.2019 Mye krakkelering rundt de gamle festeboltene... ville sjekket tilstand på kjernemateriale før du monterer noe. Sitér dette innlegget Link to post
knekk Svart 18.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Enden på visa blir nok å montere et lite baugspyd for å ha en ny ankerrulle på denne istedenfor. Var veldig vrient å finne en rulle som passet i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 https://www.marineshop.no/baugspyd/108384/baugspyd-seilbåt-26-35- Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Guest Thostr Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Jeg holder akkurat på å montere baugspryd på min Scanmar 33, etter å ha vurdert alle mulige løsninger. Båtsystem GPAT 100. Med 15kgs anker så er det vel å anbefale å gå opp ett hakk, jeg satser på at det tåler Rocna Vulcan 12kg. Gjorde et lite søk på Scanmar-klubben sine sider på Facebook og lurer på om jeg fant bilde av din båt slik den så ut før med ankerrulle: Kanskje du skal melde deg inn? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Leste forresten også at tidligere eier hadde kræsjet med en påle og ødelagt ankerrullen, så vet du det... Tror laminatet er solid i baugen (ikke kjerne), men skader jo ikke å sjekke... Sitér dette innlegget Link to post
knekk Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Se der ja! Der er båten fra forrige eier tenker jeg! Jeg trodde jeg var innmeldt i scanmar-klubben, har vært inne på scanmarklubben.com, men der ser det ikke ut til å ha vært så mye som har skjedd på en stund, har ikke fått med meg at alt er flyttet til facebook, er ikke så ofte der inne. Får endre på det :P Tenkte å ta en ordentlig gjennomgang av laminat og slikt foran når vi monterer på baugspydet. Har allerede gått til innkjøp. Det blir en litt mindre variant for vår del, men har snakket med flere om løsningen vi går for, og alle mener det skal holde i massevis. :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 (redigert) @knekk Hva har du gått for av løsninger? Har fått på mitt baugspryd nå, og Rocna Vulcan 12kg. Måtte få laget et baugbeslag for å forhindre at anker og kjetting sliter på baugen. Jeg har ikke ankervinsj, så er litt spent på hvordan opplevelsen blir når ankeret skal opp... Facebook-gruppen for Scanmar-klubben skal nå være åpen for alle, også de som ikke enda er medlemmer. Velkommen til å ta opp tråden der! Redigert 14.Juli.2019 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.