
Ronnyed
Dette gikk ikke så godt som jeg trodde. Motoren gikk som en klokke på tomgang, samt ved rusing. Men etter en prøvetur ble det bare å få båten på land. Fikk bare 2500rpm, og motoren begynte å riste og tikke. Da D3 er konstruert slik at toppdeksel er omtrent det første som ble montert så bestemte jeg meg for å ta ut motoren fra båten
Måtte lage meg et åk for å få løftet ut motoren. Var trangt å få tak i den da bare 10cm stikker ut foran bakveggen
.
Fikk meg en overraskelse når jeg fikk av toppdekselet. En løfter lå løst oppi toppen. Og alle 10 innsugsløftere er knekt løs fra toppen.
Bunndelen ser fin ut. Er toppen som har tatt kreftene.
Toppen er nå sendt bort for komplett overhaling. Da blir gods som er ødelagt sveist i, maskinert opp. Ventiltetninger blir byttet, alle ventiler som er skadet blir byttet, kammer blir kontrollert for skjevehet og linjeboret på nytt. Toppen blir planslipt og ventilseter blir slipt.
Eneste fordelen med at sesongen ryker er at jeg sparer inn mye av reperasjonen med alt jeg sparer i dieselutgifter........
Satser på å ha den på havet igjen om 4-5 uker.