Jump to content

Edit History

Ronnyed

Ronnyed


Småfix

Dette gikk ikke så godt som jeg trodde. Motoren gikk som en klokke på tomgang, samt ved rusing. Men etter en prøvetur ble det bare å få båten på land. Fikk bare 2500rpm, og motoren begynte å riste og tikke. Da D3 er konstruert slik at toppdeksel er omtrent det første som ble montert så bestemte jeg meg for å ta ut motoren fra båten 

20190621_221412.jpg.33fee1b13820644a63a4dc524c5bfc02.jpg

 

Måtte lage meg et åk for å få løftet ut motoren. Var trangt å få tak i den da bare 10cm stikker ut foran bakveggen

20190622_142707.jpg.a4ced7504388afb77407ce5873941d54.jpg

 

.

 

20190622_151302.jpg.d94d80b7e9f5cb64d1ef10fa2fb58baf.jpg

 

20190622_211156.jpg.7a15c7a1c87aa2fd75f97886a22c22c3.jpg

 

Fikk meg en overraskelse når jeg fikk av toppdekselet. En løfter lå løst oppi toppen. Og alle 10 innsugsløftere er knekt løs fra toppen. 

 

20190622_214909.jpg.d3906a7c6e3a732a7fa7b28d48a2d390.jpg

 

20190623_120525.jpg.6f3ba6c1dfce6aea1f490880a2dcf444.jpg

 

Bunndelen ser fin ut. Er toppen som har tatt kreftene.

 

20190623_120515.jpg.bb98cad4622bdd738df3689b66e62e90.jpg

 

Toppen er nå sendt bort for komplett overhaling. Da blir gods som er ødelagt sveist i, maskinert opp. Ventiltetninger blir byttet, alle ventiler som er skadet blir byttet, kammer blir kontrollert for skjevehet og linjeboret på nytt. Toppen blir planslipt og ventilseter blir slipt. 

 

Eneste fordelen med at sesongen ryker er at jeg sparer inn mye av reperasjonen med alt jeg sparer i dieselutgifter........

 

Satser på å ha den på havet igjen om 4-5 uker.

Ronnyed

Ronnyed

Dette gikk ikke så godt som jeg trodde. Motoren gikk som en klokke på tomgang, samt ved rusing. Men etter en prøvetur ble det bare å få båten på land. Fikk bare 2500rpm, og motoren begynte å riste og tikke. Da D3 er konstruert slik at toppdeksel er omtrent det første som ble montert så bestemte jeg meg for å ta ut motoren fra båten 

20190621_221412.jpg.33fee1b13820644a63a4dc524c5bfc02.jpg20190622_142707.jpg.a4ced7504388afb77407ce5873941d54.jpg

 

Måtte lage meg et åk for å få løftet ut motoren. Var trangt å få tak i den da bare 10cm stikker ut foran bakveggen.

 

20190622_151302.jpg.d94d80b7e9f5cb64d1ef10fa2fb58baf.jpg20190622_211156.jpg.7a15c7a1c87aa2fd75f97886a22c22c3.jpg

 

Fikk meg en overraskelse når jeg fikk av toppdekselet. En løfter lå løst oppi toppen. Og alle 10 innsugsløftere er knekt løs fra toppen. 

 

20190622_214909.jpg.d3906a7c6e3a732a7fa7b28d48a2d390.jpg20190623_120525.jpg.6f3ba6c1dfce6aea1f490880a2dcf444.jpg

 

Bunndelen ser fin ut. Er toppen som har tatt kreftene.

 

20190623_120515.jpg.bb98cad4622bdd738df3689b66e62e90.jpg

 

Toppen er nå sendt bort for komplett overhaling. Da blir gods som er ødelagt sveist i, maskinert opp. Ventiltetninger blir byttet, alle ventiler som er skadet blir byttet, kammer blir kontrollert for skjevehet og linjeboret på nytt. Toppen blir planslipt og ventilseter blir slipt. 

 

Eneste fordelen med at sesongen ryker er at jeg sparer inn mye av reperasjonen med alt jeg sparer i dieselutgifter........

 

Satser på å ha den på havet igjen om 4-5 uker.



×
×
  • Create New...