Trever Startet 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2019 Har en e-tec 2017 mod. Den har begynt å ryke en del, spesielt i lav fart etter å ha gått en stund. Ingen alarmer, kjølevannet virker ikke spesielt varmt, men den ryker altså mer enn den har gjort før. Noen som har erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 Hei, har bare erfaring fra 150 ho 2014 og 2018 ... Ser at det ryker noen ganger, tror det er litt avhengig av utetemperatur, fuktighet og temperaturen på motoren. Ryker mest når motoren er driftsvarm. Det jeg har funnet ut er at røyken er vanndamp og ikke oljerøyk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
HiWard Svart 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 Min E-tec 115HO (som er en G1) er på samme måte. Jeg har blitt fortalt at den kjøler dårligere på lavt turtall pga redusert sirkulasjon i kjølesystemet. Det vil kunne forklare din observasjon med høye temperaturer etter en tids gange for så gå med lav fart. Om du følger med på temperaturen bør den komme ned etter en kort stund. Min motor kan godt ligge på 55-60 i marsjfart og i overkant av 80 like etter før den stabiliserer seg rundt 70 i dorgefart. Røyken er damp som John_Kr skriver, det fikk jeg bekreftet av en mekaniker på Stokken. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
magnush10 Svart 19.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2019 Ganske normalt på e-tec. Eksosen er vannavkjølt og derfor kan den dampe litt innimellom, ikke noe å bry seg om så lenge motoren oppfører seg bra ellers Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.