Peter-
Pinkvin skrev 9 minutter siden:
Vi lå mot fjellet, vinden og sjøen kom litt forfra på siden, presset oss inn mot fjellet og bakover, mot ei grunne rett bak. Ble så mye sjø og vind at jeg måtte ligge å gå for motor fremover og tidvis bruke trøsteren for å presse baugen ut fra fjellet. Glad jeg hadde mange fendere da gitt ;-)
Var så trangt ifht grunner og mye vind som presset oss mot fjellet at det var temmelig håpløst å komme seg ut, vi var "rottefanget". Lekse lært, det som er en gullplass som en kan "snike seg inn i" mellom grunner osv i stilla er ikke noen gullplass når kuling presser deg mot fjellet, fenderne truer med å revne og fortøyningskilene løsner en etter en pga bølger ;-)
Så en plan ifht "hvis om atte dersom atte" når en velger en plass er noe jeg har lært meg, men kommer garantert til å gjøre feil igjen :-)
Ok så bare fjell når det er godt vejr :) men jeg skal helt sikkert prøve en masse fjell til sommer især inde omkring Lysefjorder hvor det jo nærmest er umuligt at gå for anker pga ekstrem dybde..... og antager at de 4 bøyerne inde ved Dørvika altid er optaget (med mindre folk selfølgelig er bange for den episode der skete for nogle år siden......)
Mvh,
Peter