S_hope Startet 20.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2019 Hei! Hva tenker dere er ca pris og prosjektomfang på tilbakeføring av alle fall til cockpit for en 32 fots båt? Er det en omfattende jobb? Hva må man passe på? Hvilke forhåndsregler bør man ta ved feste av lås og sjakler i dekk? Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 20.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2019 Hei, Vanskelig å si noe konkret uten å vite hva slags båt og hvor mange liner du vil trekke til cockpit. Men, riggdeler er ikke billige saker. Skal du f.eks. ha 2 rev, storseil, spinnakker og spinnakker-bom opp og ned, så snakker vi om hvertfall 6 blokk på masten eller i dekk (eller begge deler), ofte bryteblokk (kanskje 2 stk med tre i hver) og 6 avlastere. I tillegg må sikkert mange av linene byttes til lengre lengder for å nå helt bak til cockpit. Bare å sjekke priser og regne seg frem.. Men send gjerne bilde av båten, så er det sikkert mange her som kan komme med gode innspill på løsninger. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Allan E Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Det er en på finn.no som averterer mye båtdeler. Tror at navnet var Anders. Ta kontakt der så har nok han det meste av hva du trenger Sitér dette innlegget Link to post
S_hope Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 @Allan E Takk! Har du en link her? :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 (redigert) Har du gjennomgående mast så sjekk at du har avlastning av dekket innvendig i båten, enten med wire eller stang. Du kan risikere å løfte dekket ellers. Bjørkski Redigert 21.Mai.2019 av Bjørkski (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 22.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2019 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83335633 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.