Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Patton skrev On 22.5.2019 at 21.17:

Hvis jeg forstår deg Hegra riktig, så skal jeg koble den korte gule ledningen (som kommer fra regulatoren på dynamoen) bort fra B+, skjøte den med den gule som går videre og terminere  den på positiv terminal på forbruksbatteriet. 

Vis hele sitatet  

Riktig. Hvorfor dette ikke er gjort er ikke godt og si. Siden ledningen ligger der løst kan det hende dette har vært riktig koblet tidligere, men endret igjen. Slik det er nå vil det bli for lav ladespenning ut til batteriene hvis de lades via skillediode.                                         Ja der var jrk sekundet før meg:smiley:

hegra

hegra

Patton skrev On 22.5.2019 at 21.17:

Hvis jeg forstår deg Hegra riktig, så skal jeg koble den korte gule ledningen (som kommer fra regulatoren på dynamoen) bort fra B+, skjøte den med den gule som går videre og terminere  den på positiv terminal på forbruksbatteriet. 

Vis hele sitatet  

Riktig. Hvorfor dette ikke er gjort er ikke godt og si. Siden ledningen ligger der løst kan det hende dette har vært riktig koblet tidligere, men endret igjen. Slik det er nå vil det bli for lav ladespenning ut til batteriene hvis de lades via skillediode.

• Create New...