Dr.blind Startet 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2019 Jeg er sååååå lei antisklidekket på båten min!!!! Jeg skrubber og skurer det rent, så tar det 1 dag med regn så er det møkkete og stygt igjen, jeg prøver å spyle av det men det må skrubbes på nytt for å få vekk urenhetene. Jeg vil ha det hvit og lekkert ikke skittent! Hvordan holder dere andre dekket rent og pent enklest mulig uten og måtte skrubbe og skure hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Du har polert og vokset der? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dr.blind Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 nomen skrev 4 minutter siden: Du har polert og vokset der? Polerer og vokser vell ikke antisklidekket? Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 (redigert) Skrubbe med Surfex HD og spraye med Gyeon Wetcoat funker for meg. Blir ikke glatt men enklere å spyle av Redigert 21.Mai.2019 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Mange anbefaler Star Brite Deck Cleaner som påstår å legge igjen en beskyttende hinne som ikke blir glatt. Har ikke fått prøvd den selv enda siden jeg ikke har fått somlet meg på Maritim.. https://www.maritim.no/starbrite-deck-cleaner?fbclid=IwAR2ljPHBjXAVnMNzkHrXAMA0APKLb21Jy-TPFy7x69jMo7axhuWDjIeMorg#.WvsB1hY8yaM Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Har en eldre skjærgårdjeep som jeg røvde Star Brite Deck Cleaner, Surfex HD (utblandet til 1:20 tror jeg) og Hugos. Fikk det ikke pent. Så tok jeg en runde med terrassevaskeren på høytrykkspyleren. Da ble det rent! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Rens først grundig og legg på godt med polish. Jeg legger polerduk under en skrubb og polerer i vei Det blir ikke så blankt og man ser en litt annen vit farge en elles på båten. Da er det bare å vaske med kost eller bare spyle av. Jeg bruker TC Nano polerer du høst og vår slipper du å rense mer. Den nye polishen løser opp den gamle og setter seg godt ned i rillene. Fungerer i alle fall fin på Saga 315 og Viksund 340 Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Jeg vasket mitt antisklidekk for et par uker siden. Med høytrykkspyler trengtes nesten ikke såpe og blei skinnende rent. Jeg satte inn ALT med voks etterpå, og det er ikke snev av glatt. Ja, man kan polere og vokse uten at det blir glatt, men antisklien er ganske brutal på polerpaddene. Jeg har gnikker med alt mulig, og eneste jeg syntes fungerer å gnikke med er sånne melamin svamper. Mitt desidert beste tips: høyttrykkspyler! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Helt enig med Post IT. Mitt er heller ikke glatt, men så er mønsteret på min båt ganske dypt. Kan det være at antisklimønstret var dårligere før etter at det har dannet seg en myte om at det på død og liv ikke skal poleres? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 (redigert) Dr.blind skrev for 4 timer siden: Polerer og vokser vell ikke antisklidekket? Hvis du vil holde det rent på en enkel måte så. Er litt glatt de første dagene, men ellers er det ikke noe problem. Polerer hele båtdn med Hempel polish og legger Jotun Yatching hard wax etterpå. Vasker med mildt såpevann og "hageslange" ett par ganger iløpet av sesongen. Redigert 21.Mai.2019 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dr.blind Svart 22.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2019 Mulig jeg må til med voks da, men jeg vil ikke ha det glatt.... Star Brite Deck Cleaner, anbefalte Seasea, ser dem også har en wax i samme serie ment til båtdekk, men fant den ikke i salg i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.